DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) FENÒMENS DE TRANSPORT AVANÇATS Codi 20695101
Ensenyament
Enginyeria Química (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
GRIFOLL TAVERNA, JORDI
Adreça electrònica jordi.grifoll@urv.cat
joan.herrero@urv.cat
rubabfatima.bangash@urv.cat
Professors/es
GRIFOLL TAVERNA, JORDI
HERRERO SABARTÉS, JUAN
BANGASH ., RUBAB FATIMA
Web
Descripció general i informació rellevant La transferència de matèria, energia i quantitat de moviment son fenòmens que regeixen bona part dels processos químics. En l'assignatura es presenta com es formulen les equacions de conservació i les constitutives que regeixen aquests transports. S'utilitzarà un software específic per resoldre les equacions i s'aplicaran a sistemes tecnològics, incloent els nanotecnològics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria.
 A2 A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria
 A4 A1.4 Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5)
 A9 A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2)
 A10 A3.3 Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3)
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9).
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1.1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C1.2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Identifica les equacions de transport apropiades per a la solució d'un problema i les simplifica, si escau.
 A2 Comprova a través de la simulació per ordinador els fonaments teòrics explicats a l'aula.
 A4 Aplica les condicions de contorn i / o inicials
Selecciona la metodologia de resolució: analítica o numèrica
 A9 Planteja i resol problemes de conducció o difusió en una, dues o tres dimensions, en estat estacionari o transitori
Descriu diferents models de turbulència i valora la relació entre la seva complexitat i exactitud
Planteja i resol problemes de transport en medi porós en una, dues o tres dimensions, en estat estacionari o transitori
 A10 Resol problemes de disseny de processos mitjançant la resolució de les equacions de transport mitjançant programari comercial
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1.1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
 C1.2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...

Continguts
Tema Subtema
Ecuaciones básicas de transporte
Métodos numéricos de resolución de las ecuaciones de transporte
Conducción del calor y difusión de especies químicas
Transferencia de cantidad de movimiento y turbulencia.
Transporte convectivo de materia y calor
Transporte en medio poroso

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A4
2 4 6
Sessió Magistral
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
20 29 49
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
17 20 37
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
6 12 18
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves de desenvolupament
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
2 2 4
Proves pràctiques
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats introductories
Sessió Magistral Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes: exercicis a l'aula ordinària
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció per part de Joan Herrero: Telèfon 977 55 9649; joan.herrero@urv.cat; despatx 307 Jordi Grifoll: Telèfon 977 55 9639; jordi.grifoll@urv.cat; despatx 311

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
Resolució de problemes, exercicis 20
Proves de desenvolupament
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
Proves de desenvolupament 40
Proves pràctiques
A1
A2
A4
A9
A10
B1.1
C1.1
C1.2
Proves pràctiques 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria hom prodra examinar-se de les proves de desenvolupament i de les proves pràctiques.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista


Fonts d'informació

Bàsica A. Faghri; Y. Zhang, Transport Phenomena in Multiphase Systems, , Elsevier
R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot, Transport phenomena , 2, John Wiley & Sons

Complementària Incropera, DeWitt, Bergman, Lavine, Fundamentals of Heat and mass tranfer, 6, Wiley
Norbert Kockmann, Transport phenomena in micro process engineering, , Springer

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent