Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A2 |
A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A6 |
A2.2 Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A8 |
A3.1 Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
| A9 |
A3.2 Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
| A10 |
A3.3 Conceptualitzar models d'enginyeria, aplicar mètodes innovadors en la resolució de problemes i aplicacions informàtiques adequades, per al disseny, simulació, optimització i control de processos i sistemes (I3) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
B1.1 Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Determina la tecnologia de membranes per utilitzar segons les espècies a separar
Selecciona el material, estructura i configuració adequats de la membrana d'acord als compostos involucrats.
| | A2 |
Comprova a través de la simulació per ordinador els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A6 |
Aplica nous conceptes d'operació i producció sostenible al disseny i operació de les operacions de separació.
Tria les condicions òptimes per a la producció de la membrana relacionats amb l'aplicació final.
| | A8 |
Selecciona l'operació de separació adequada atenent a les característiques del problema.
| | A9 |
Dissenya equips d'extracció o de lixiviació
Dissenya processos d'assecatge de sòlids
Dissenya columnes d'adsorció, intercanvi iònic i cromatografia
Dissenya equips de cristal • lització
Connecta el tipus de mòdul amb l'aplicació i el material de la membrana.
| | A10 |
Estableix el rang adequat de les condicions de funcionament per a cada procés i problema de separació.
Dissenya materials a utilitzar en la producció de membranes amb propietats específiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Topic |
Sub-topic |
1. Lixiviación y extracción
2. Secado de sólidos
3. Separaciones en lechos fijos (adsorción, intercambio de iones y cromatografía).
4. Cristalización
5. Procesos de separación por membranas (Configuraciones y módulos. Microfiltración (MF), Ultrafiltración (UF), Nanofiltración (NF). Ósmosis Inversa (RO). Diálisis. Electrodiálisis. Pervaporación. Permeación de gases. Integración con otros procesos. Síntesis y fabricación de membranas).
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
45 |
65 |
Seminaris |
|
17 |
30 |
47 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
15 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 | |
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
Proves mixtes |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 | |
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Descripció del curs i definicions bàsiques |
Sessió Magistral |
Classes magistrals descriptives |
Seminaris |
Resolució d'exercisis a l'aula i/o casos |
Pràctiques a laboratoris |
Laboratori bàsic de tecnologies de separacio avançades: Multipurpose/multiproduct pilot plant, Computer operated distillation pilot plant laboratori de membranes |
Atenció personalitzada |
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat
convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle. |
Description |
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat
convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves orals |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 |
|
Exposicions |
15% |
Proves pràctiques |
|
avaluacio del treball de laboratori |
35% |
Proves mixtes |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 |
|
resolucio d'examens amb preguntes teòriques i de resolució d'exercicis |
35% |
Others |
|
proves durant els seminaris |
15% |
|
Other comments and second exam session |
Ressolució d'exercisis a classe 15% Presentacions /exposicions 15% Pràctiques de laboratori 35% Proves presencials individuals 35% Cal tenir un 3,5 de cada part per tal de poder fer promig |
Bàsica |
M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, segona, 1997
Puigjaner, Luis; Ollero, Pedro; De Prada, Cesar y Jiménez, ESTRATEGIAS DE MODELADO, SIMULACION Y OPTIMIZACION DE PROCESOS QU IMICOS, SINTESIS, ISBN: 9788497564045
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|