Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A2 |
A1.2. Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés. |
| A3 |
A1.3 Planificar i executar projectes d’R+D+I relacionats amb el camp de les nanociències, els materials i les tecnologies químiques, elaborar-ne les conclusions i preparar els informes associats. |
| A4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A8 |
A2.2. Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
| A9 |
A2.3. Assessorar en assumptes de nanociència, materials i tecnologia química legal, econòmica i financera relacionada amb l'aplicació dels resultats de recerca en els àmbits industrials. |
| A10 |
A2.4 Sensibilitzar-se en temes mediambientals i socials relacionats amb la nanociència, els materials i el camp general de la tecnologia química. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B9 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B14 |
B3.1. Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals. |
| B15 |
B4.1. Aprendre de forma contínua. |
| B16 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B17 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
| B18 |
B5.2. Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris. |
| B19 |
B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Domina l'anàlisi del disseny de producte industrial en l'àmbit de la indústria química i afí.
Domina l'anàlisi i disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'aplicació de metodologies de disseny i simulació.
Domina la integració de disseny de producte i procés n l'àmbit de la indústria química i afí.
Identifica la naturalesa complexa del disseny de processos i productes i la seva relació amb la resta d'aspectes de l'enginyeria.
Resol problemes de disseny de processos seqüencials, simultanis i discontinus.
| | A2 |
És capaç de fer cerques en bases de dades especialitzades els paràmetres necessaris per realitzar dissenys de productes i processos específics.
Realitza recerques bibliogràfiques sobre el disseny de productes i processos específics.
| | A3 |
Planifica i porta a terme projectes de R+D+I que incloguin aspectes relacionats amb el disseny de producte i procés.
| | A4 |
Concep i dissenya protocols eficients per a la recerca en tecnologia química tant a nivell computacional com experimental.
| | A8 |
Avalua críticament els resultats d'investigació en temes relacionats amb el disseny de producte i procés.
| | A9 |
Assessora en assumptes de Nanociència i enginyeria legal, econòmica i financera relacionats amb l'aplicació dels resultats de recerca als àmbits industrials.
| | A10 |
Entén l'impacte de l'enginyeria en el context social / global, incloent les implicacions ètiques de les decisions preses.
Entén l'impacte i els riscos preses en el medi ambient de les decisions preses durant la fase d'enginyeria de procés i producte.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B9 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B14 |
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B15 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B16 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B17 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B18 |
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Obté el recolzament necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
| | B19 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Topic |
Sub-topic |
Els continguts de la matèria responen a l'objectiu d'introduir els conceptes i eines de disseny de producte i procés amb èmfasi a processos i productes nanoestructurats i basats en nanomaterials. El disseny del producte basat en nano / micro tecnologies i en el qual les propietats de materials són la principal contribució a la cadena de valor no és substancialment diferent del disseny de producte i procés d'indústries més tradicionals però el professional investigador que treballa en aquest camp ha de poder complir amb dues tasques diferenciades:
- L'edificació d'un pont eficaç entre les escales nano / micro (que confereixen les propietats del producte) i l'escala macro (que permet l'ús orientat del producte) i
- L'aplicació de mètodes de fabricació a gran escala que, tot i que es basen en processos els principis formen part de la formació bàsica d'un Enginyer de procés, requereixen uns coneixements addicionals sobre la pràctica de la seva realització.
Aquesta assignatura ha per tant incloure necessàriament una part de presentació bastant fenomenològica i descriptiva de mètodes de fabricació a gran escala que al seu torn té una part força ben establerta però també una part que s'actualitza anualment per seguir els avenços en mètodes de fabricació de nanopartícules i especialment de materials alotrópicos de carbó. Aquesta necessitat d'actualització es reflecteix amb la inclusió del tema 10.
D'altra banda, per evitar una assignatura descriptiva de casos específics, les temes 1 a 5 de presenten els principis i metodologies de disseny de producte i la seva integració en els mètodes i simuladors de disseny de procés i els temes 6 a 8 els elements de les ciències d'enginyeria més rellevants per al disseny de processos per a productes nanoestructurats i basats en nanomaterials / nanopartícules.
Finalment, l'assignatura conclou amb una breu revisió d'aplicacions específiques de nanoproductes que s'examinen en profunditat en les assignatures optatives.
D'aquesta manera l'assignatura ofereix al egresado les eines que li permetran desenvolupar des del concepte a la seva aplicació productes amb propietats específiques.
Tema 1. Síntesi de procés i disseny de producte: conceptes i integració.
Tema 2. Ús de simuladors seqüencials i simultanis.
Tema 3. Disseny del procés discontinu: scheduling
Tema 4. Mètodes moleculars per al disseny de producte CAMD / CAMMD
Tema 5. Mètodes d'integració de disseny de procés i producte: Stage Gate i Necessitat / Idea / Selecció / Manufactura
Tema 6. Microfluídica i microreacción: scale-up i number-up
Tema 7. Dispersió i agregació: termodinàmica i cinètica
Tema 8. Reactors multifàsics, emulsions
Tema 9. Processos de microfabricació i nanofabricació bottom-up i top-down aplicats en gran escala
Tema 10. Mètodes actuals de producció de materials nanoestructurats i nanopartícules
Tema 11. Revisió d'aplicacions de nano / ciència / materials i enginyeria de procés / disseny de producte en catàlisi, nous materials, biotecnologia, electrònica i dispositius
Tema 12. Mètriques d'avaluació de procés i producte. Impacte social del disseny de producte i procés. Eines d'avaluació de sostenibilitat. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
25 |
50 |
75 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves orals |
|
1 |
30 |
31 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Atenció personalitzada |
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Examen final |
50 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Nota atorgada pel professor tutor. |
15 |
Proves orals |
|
Defensa del projecte proposat. |
35 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
Seider, Seader, Lewin, Widagdo, Product and process design principles. Synthesis, analysis and evaluation, third,
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|