IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) ELABORACIÓ, PLANIFICACIÓ I GESTIÓ DE PROJECTES DE RECERCA I DESENVOLUPAMENT Code 20705104
Study programme
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer Únic anual
Modality and teaching language
Department Enginyeria Química
Coordinator
ROSELL LLOMPART, JOAN
E-mail joan.rosell@urv.cat
roger.guimera@urv.cat
Lecturers
ROSELL LLOMPART, JOAN
GUIMERA MANRIQUE, ROGER
Web
General description and relevant information Aquest curs té com a objectiu millorar les competències clau, necessàries per al desenvolupament reeixit de projectes d'investigació. S'hi introdueixen i apliquen conceptes i eines per a la definició dels objectius del projecte de recerca, la planificació d'un projecte de recerca o tesi, el seu desenvolupament, i la comunicació oral i escrita. La participació dels estudiants a classe és obligatòria. La nota es basa en les tasques i en una presentació oral realitzada cap al final del curs. Les tasques consisteixen en exercicis que desenvolupen diferents etapes del projecte de recerca propi de l'estudiant, elegit a l'inici del curs. La tasca final és la presentació d'un informe escrit del projecte.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A3 A1.3 Planificar i executar projectes d’R+D+I relacionats amb el camp de les nanociències, els materials i les tecnologies químiques, elaborar-ne les conclusions i preparar els informes associats.
 A6 A1.6. Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química.
Type B Code Competences Transversal
 B9 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
 B15 B4.1. Aprendre de forma contínua.
 B16 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa.
 B19 B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació.
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A3 Desenvolupa conceptes i eines que són necessaris per a la definició de la investigació, delimitar un projecte de tesi, estructurar i escriure una tesi, així com la presentació de l'obra.
Elabora la proposta, incloent les hipòtesis i el programa experimental.
Identifica els instruments i tècniques de treball a emprar.
Revisa els antecedents i la bibliografia rellevant sobre el tema de recerca.
Selecciona i determina l'abast d'un tema d'iniciació a la investigació com a mètode d'integració en un grup de recerca.
 A6 Examina, comprèn i discuteix els resultats experimentals obtinguts al laboratori, o mitjançant bases de dades, relacionats amb el camp de la nanociència i la nanotecnologia.
Type B Code Learning outcomes
 B9 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
 B15 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
 B16 Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
 B19 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
Type C Code Learning outcomes
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Topic Sub-topic

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
1 1 2
Sessió Magistral
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
17 17 34
Treballs
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
6 17 23
Debats
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
1 1 2
Presentacions / exposicions
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
1 5 6
Atenció personalitzada
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
2 2 4
 
Proves objectives de tipus test
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Treballs
Debats
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Description

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
65
Debats
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
5
Presentacions / exposicions
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
20
Proves objectives de tipus test
A3
A6
B9
B15
B16
B19
C1
C3
C6
10
Others  
 
Other comments and second exam session

Segona convocatòria consistirà en un examen escrit sobre els continguts de la matèria de les classes magistrals.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.