Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
A1.2. Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés. |
| A4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A5 |
A1.5. Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures. |
| A6 |
A1.6. Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B9 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B14 |
B3.1. Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals. |
| B17 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
| B19 |
B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Comprova a través de la simulació per ordinador els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A4 |
Domina la dinàmica molecular.
| | A5 |
Aplica la simulació pel mètode de Monte Carlo.
| | A6 |
Identifica les eines per modelar el comportament macroscòpic de sistemes d'interès en Enginyeria Química a partir d'un punt de vista microscòpic.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B9 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B14 |
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B17 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B19 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Topic |
Sub-topic |
1. Thermodynamic Postulates |
|
2. Classical mechanics and quantum mechanics. Statistical Mechanics |
|
3. The Monte Carlo technique. |
Importance sampling
Metropolis algorithm
Basic Monte Carlo algorithm
Trial moves |
4. Monte Carlo simulation in different ensembles |
Microcanconical
Isothermal-isobaric
Grand canonical |
4. Molecular dynamics |
Intergration of the equations of motion
Estimation of statistical information |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
17 |
34 |
51 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves orals |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
An overview of the course |
Sessió Magistral |
lectures of the course material based on the associated recommended book |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
exercises and examples to be completed during the class to help clarify the course material |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
molecular simulation exercises and case studies to be carried out using the available computer programs, |
Atenció personalitzada |
personalised attention in specific cases where help is required to resolve any doubts or problems |
Description |
Individual tutorials during office hours |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
A written exam to be resolved individualy |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problems to be solved and handed in both within and outwith class |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
reports on the case studies and exercises carried out during the simulation laboratory. |
30 |
Proves orals |
|
A selected recent research article where molecular simulation is used for a relevant Chemical Engineering problem will be presented in front of the class during a short oral presentation |
20 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Bàsica |
D. Frenkel and B. Smit, Understanding Molecular Simulation, Academic Press,
B Widom, Statistical Mechanics: A Concise Introduction for Chemists, Cambridge University Press,
|
|
Complementària |
D. A. McQuarrie, Statistical Thermodynamics, University Science Books,
J-P. Hansen and I.R. McDonald, Theory of Simple Liquids, Academia Press,
D. Chandler, Introduction to Modern Statistical Mechanics, Oxford University Press,
P. Ungerer, B.Tavitian and A. Boutin, Applications of Molecular Simulation in the Oil and Gas Industry. Monte Carlo Methods, Editions Technip,
M. P. Allen and D.J. Tildesley, Computer Simulation of Liquids, Oxford Science Publications,
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|