Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Introducció a la geografia del desenvolupament |
Tema 2 |
Teories del desenvolupament |
Tema 3 |
Dinámiques demográfiques |
Tema 4
|
Pobresa i subdesenvolupament |
Tema 5 |
Dinàmiques urbanes |
Tema 6 |
Dinàmiques Industrials i comercials. Treball informal. |
Tema 7 |
Turisme y Subdesenvolupament |
Tema 8 |
Fam i desnutrició |
Tema 9 |
Salut i desenvolupament |
Tema 10 |
Ajudes al desenvolupament |
Tema 11 |
Desastres Naturals i subdesenvolupament |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
4 |
9 |
13 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Estudis previs |
|
2 |
8 |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
13 |
19 |
Sessió Magistral |
|
40 |
35 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i procés d'avaluació |
Seminaris |
Debat sobre els continguts teòrics i els articles i videos proposats durants les classes pràctiques |
Treballs |
Elaboració del dossier de pràctiques que realitza l'alumne |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne |
Pràctiques a través de TIC |
Realització de pràctiques amb suport informàtic |
Sessió Magistral |
COntinguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Tutorització dels treballs i pràctiques. Consulta de dubtes. |
Descripció |
Sessions amb el professor per al seguiment de treballs/pràctiques i resolució de dubtes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Participació de l'alumnat i elaboració dels treballs de les práctiques seminari. Dossier dels informes de cada pràctica. El total dels seminaris, treballs i practiques TIC suposa un 45% de la nota final. |
10% |
Treballs |
|
Dossier dels informes de cada pràctica. El total dels seminaris, treballs i practiques TIC suposa un 45% de la nota final. |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Dossier dels informes de cada pràctica. El total dels seminaris, treballs i practiques TIC suposa un 45% de la nota final. |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves durant el quadrimestre. Cal aprovar les dos proves per fe mitja |
55% |
Altres |
|
L'assistència a classe i la participació permetran arrodonir la nota final |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
H haurà dues proves teòriques durant el quadrimestre que valdran el 55% de la nota final. Cal que l'alumni superi les dues proves per poder fer mitja. El 45% restant de la nota serà les practiques/treballs que es faran durant el quadrimestre. Cal que l'alumne lliuri totes les pràctiques/treballs per poder aprovar l'assignatura. La segona convocatòria de l'assignatura consistirà en una sola prova i s'haurà de lliurar totes les pràctiques del curs. |
Bàsica |
Blanca Azcarate, Geografia regional del mundo: desarrollo, subdesarrollo y países emergentes, UNED, Madrid 2010
Diego Azqueta, Desarrollo y Subdesarrollo, Fundación Argentaria, 1996
Blanca Azcarate, Grandes Espacios geográficos: subdesarrollo y países emergentes, UNED, 2009
Bertrand Adie; Dominique Vidal, El Estado del Mundo: Anuario Geopolítico Mundial , Akal, 2010
Monde Diplomatique, Atlas Geopolitico 2010, Monde Diplomatique, 2010
|
|
Complementària |
GEORGE,P., Geografia de las desigualdades, Oikos-Tau, 1983
LACOSTE,Y , Geografia del subdesarrollo , Ariel, 1978
HOY, D y otros , Gª y desarrollo. un enfoque regional..., FCE, Mexico 1988
PUYOL, R. et al , Los grandes problemas actuales de la poblacion , Sintesis, Madrid 1993
MANERO, F, Subdesarrollo y PP SS, Salvat, 1983
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|