Objectius |
Competències |
Conèixer els sistemes de representació i capacitat per idear i expressar gràficament les formes i els espais arquitectònics
|
A1
|
|
|
Analitzar la urbanística, comprendre l'ecologia i la sostenibilitat, conèixer les metodologies del planejament urbanístic i capacitat pels projectes territorials i paisatgístics |
A9
|
|
|
Sensibilitat estètica
Cultura històrica i artística
Raonament crític
Treballar en col·laboració amb responsabilitats compartides
Compromís ètic
Capacitat innovadora, esperit emprenedor i adaptació a noves situacions |
|
B3 B4 B9 B10 B12 B14 B18
|
|
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma extranger
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia |
|
|
C1 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Casa Navàs, Lluís Doménech i Montaner. Reus 1902-1907. |
La casa i l'arquitectura burguesa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Sessió Magistral |
|
6 |
42 |
48 |
Seminaris |
|
6 |
36 |
42 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
Proves orals |
|
6 |
1.8 |
7.8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació. Anàlisis i debat de la asignatura. Academia.Tratats de composición. Duran, Guadet, Lurçat |
Sessió Magistral |
Visita casa Navàs, Plaça Mercader, Reus
Visita Vistabella, La Secuita. Roger Miralles
Unity Temple. Oak Park Illinois 1905-1908. Fernando Marzà |
Seminaris |
Orden clásico y postmodernidad,
"El vientre del arquitecto". Peter Greenaway, 1987.
Música clàsica, s. XIX e inicios del XX
|
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Els treballs es realitzaràn de manera tutoritzada |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves orals |
Per cada exercici
es presentaràn entre 3 i 4 llàminas Din A 3. Hauran de redibuxar-se 2 plantes. 1 secció i 2 altzats.
Situació urbanística original i actual.
Les llàmines hauren numerar-se, s'inclouràn les dades tècniques, fitxa del projecte, nom de l'autor i nom del alumne. A l'última llàmina se inclourà la bibliografía, fonts i documentació utilitzada.
|
60% |
Altres |
Es valorarà l'assistencia, la participació i le capacitat crítica. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
AA.VV. La Casa Navàs de Lluís Domènech i Montaner, Pragma, cop, Reus, 2006. Lluís Domènech i Montaner, Estudis polítics, L'Avenç, Barcelona 1905.
Lluís Domènech i Montaner, Escrits polítics i culturals: 1875-1922, La Magrana, Barcelona 1991.
Jean-Nicolas-Louis Durand, Compendio de lecciones de arquitectura : parte gráfica de los cursos de arquitectura, Pronaos, Madrid 1981.
Josep Llinàs, Josep Maria Jujol, Taschen, Köln, 2007.
Robert McCarter, Unity Temple : Frank Lloyd Wright, Phaidon, London 1997.
|
Complementària |
|
Josep Llinàs, Arquitectura=Domingo [Enregistrament de vídeo] : Josep Llinàs acerca de la obra de Josep María Jujol, Associació d'Idees, Sant Cugat del Vallès, 2004.
Frank Lloyd Wright, Autobiografía : 1867-(1943), El Croquis, Madrid 1998.
Lewis Mumford, El Mito de la máquina, Emecé, Buenos Aires ; Barcelona, 1969.
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TÈCNIQUES DE REPRESENTACIÓ DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC/22012205 | ARQUITECTURA I PAISATGE/22012209 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX I/22011004 | DIBUIX II/22011101 | DIBUIX III/22011006 | HISTÒRIA DE L'ART I DE L'ARQUITECTURA I/22011013 | HISTÒRIA DE L'ART I DE L'ARQUITECTURA II/22011014 | HISTÒRIA DE L'ART I DE L'ARQUITECTURA III/22012020 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|