DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) DISSENY, DESENVOLUPAMENT I INNOVACIÓ DEL CURRÍCULUM Codi 11152014
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
BARRIOS ARÓS, ROSARIO
Adreça electrònica charo.barrios@urv.cat
Professors/es
BARRIOS ARÓS, ROSARIO
Web
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1.Curriculum: Concepte i perspectives 1.1. Corrents i perspectives teòriques sobre el curriculum
1.2. Del curriculum oficial al curriculum en acció
2. Disseny del Curriculum 2.1. Àmbits de decisió: PEC i Programacions
2.2. Estructura del curriculum: objectius, Continguts, Estratègies, Materials, Avaluació
3. Desenvolupament i innovació del curriculum 3.1. La cultura institucional
3.2. El paper del professorat i de l'alumnat
3.3. El procés d'E-A com a procés d'investigació

Atenció personalitzada
Descripció
Al tractar-se d'una matèria d'un pla d'estudis en extinció, no hi ha classes presencials, per tant es posarà un pla de treball individual, que es desenvoluparà amb un seguiment en tutories.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació serà a partir de les següents activitats:
-Analisi i discussió de lectura de llibres i capítols de llibre (30%)
-Disseny d'una Unitat Didàctica (40%)
-Examen sobre les lectures realitzades (30%)


Fonts d'informació
Bàsica , , ,
, , ,

BIBLIOGRAFIA BASICA D’ESTUDI

ANGULO, J.F. Y BLANCO, N. (Coord) (1994). Teoría y Desarrollo del currículum. Málaga: Aljibe.

ELLIOTT, J. (1993): El cambio educativo desde la investigación-acción. Madrid.Morata.

FENSTERMACHER, G. y SOLTIS, J. (1998). Enfoques de la enseñanza. Amorrortu Editores. Buenos Aires.

GIMENO, J. y PEREZ, A. (1985). La enseñanza: su teoría y su práctica. Akal. Madrid.

PERRENOUD, Ph. (2004) Desarrollar la práctica reflexiva en el oficio de enseñar. Graó. Barcelona.

SALVADOR, F.; RODRIGUEZ , J.L.; y BOLIVAR, A (Dir.) (2004). Diccionario enciclopédico de Didáctica (2 vol.) Aljibe. Málaga.

STOLL, L. FINK, D y EARL, L. (2004) Sobre el aprender y el tiempo que requiere. Implicaciones para la escuela. Octaedro. Barcelona. (pp 147-204)

TARDIF, M. (2004) Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Narcea. Madrid (pp.83-164)

 

 

 

Complementària

 

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent