DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) NEUROPSICOLOGIA Codi 11161251
Ensenyament
Psicologia (2002)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 4.5 1.5 Optativa 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Psicologia
Coordinador/a
TORRENTE TORNÉ, MARGARITA
Adreça electrònica margarita.torrente@urv.cat
Professors/es
TORRENTE TORNÉ, MARGARITA
Web
Descripció general i informació rellevant Proporcionar a l’alumne coneixements teòrics i pràctics bàsics necessaris per una adequada comprensió de les relacions cervell-conducta, especialment en l’àmbit clínic.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció a la neuropsicologia
2. Neuroanatomia funcional elemental
3. Mètodes i tècniques en neuropsicologia. Recollida d’informació
5. Neuropsicologia de l’atenció i l’orientació
6. Neuropsicologia de la memòria
7. Neuropsicologia del llenguatge
8. Neuropsicologia de la funció gnòsica i les pràxies
9. Neuropsicologia del lòbul frontal

Atenció personalitzada
Descripció
Seguiment dels treballs i de l'estudi dels alumnes

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Examen teòric (50%) i treball pràctic (50%)

El treball pràctic consistirà en una avaluació neuropsicològica que s'haurà d'aplica i interpretar en relació amb la teoria de l'assignatura.


Fonts d'informació
Bàsica

Junqué C, Barroso J (2009). Manual de Neuropsicología. Editorial Síntesis

Complementària

Martin JH (1997). Neuroanatomía. Prentice Hall

 

Diamond MC, Scheibel AB, Elson LM (2000). El cerebro humano. Libro de trabajo. Ariel Neurociencia

 

Benton AL (1995). Contributions to Neuropsychological Assessment: A Clinical Manual. Oxford University Press

 

Lezak A (1995) Neuropsychological Assessment. Oxford University Press

 

Perea MV, Ladera V, Echeandía C (2001). Neuropsicología. Libro de Trabajo. (2a Edición). Amarú Ediciones

 

Parkin AJ (2004). Exploraciones en Neuropsicología Cognitiva. Editorial Médica Panamericana

 

Cambier J, Masson M, Dehen H (2000). Manual de neurología. Editorial Masson.

 

 Alberca R, López-Pousa S (1999). Enfermedad de Alzheimer y otras demencias. Editorial Médica Panamericana

 

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent