Tema |
Subtema |
BLOC 1 L’acció psicoeducativa en l’àmbit escolar. |
Tema 1. Objecte d'estudi, continguts i finalitat de la Psicologia de la Instrucció
Tema 2. Un marc psicològic global de referència per a l'educació escolar: la concepció constructivista sociocultural de l’ensenyament i l’aprenentatge. |
BLOC 2. Factors psicològics de naturalesa personal implicats en l'aprenentatge escolar. |
L'aprenentatge escolar i la construcció del significat. Els components cognitius de l'aprenentatge.
Tema 1. Intel·ligència, capacitat d'aprenentatge i rendiment escolar.
Tema 2. Aprenentatge significatiu. Els coneixements previs.
Tema 3. L'ús estratègic del coneixement.
L'aprenentatge escolar i l'atribució de sentit Els components motivacionals, afectius i relacionals en l'aprenentatge escolar.
Tema 4. Components motivacionals que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar.
Tema 5. Components afectius que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar.
Tema 6.Components relacionals que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar.
|
BLOC 3. Factors psicològics de naturalesa interpersonal i contextuals implicats en l'aprenentatge escolar. |
Tema 1.Interacció entre professorat i alumnat i mecanismes d'influència educativa. El discurs educatiu i la construcció de sistemes de significats compartits. El traspàs del control del professorat a l’alumnat.
Tema 2. Interacció entre alumnes a l'aula. Estrcutres competitives, individualistes, cooperatives. Mecanismes psicològics i factors moduladors de la construcció de coneixement en col·laboració. |
BLOC 4. Els continguts d'aprenentatge. |
Tema 1. Tipus de continguts escolars. Característiques comunes i diferencials de l’ensenyament i l’aprenentatge de conceptes, procediments, i d’actituds,valors i normes.
|
|
|
Descripció |
Com conseqüència de l' extinció del pla d'estudi que estàs cursant aquesta assignatura no té classe presencial. A l'aula virtual del moodle l'alumnat podrà consultar més informació de l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Coll, C; Palacios, J; Marchesi, A., Desarrollo Psicológico y educación, II. Psicología de la Educación, 2001, Alianza. Madrid
Coll, C. (i altres), Psicología de la Instrucción., 1996, Ediuoc. Barcelona
|
|
Complementària |
Coll, C., Desarrollo, aprendizaje y enseñanza en la educación secundaria , 2010. 1ª ed., Barcelona : Graó ; Madrid : Gobierno de España, Mi
Pozo, J.I., Aprendices y maestros, 1996 , Alianza. Madrid
Coll, C. (i altres) , El constructivismo en el aula. , 1993 , Graó. Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|