DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA EN ELS TRASTORNS DEL DESENVOLUPAMENT Codi 11172006
Ensenyament
Psicopedagogia (2003)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Troncal Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
MOLAS RAMOS, EMILIA
Adreça electrònica emilia.molas@urv.cat
Professors/es
MOLAS RAMOS, EMILIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'aasignatura aborda l'estudi de les discapacitats que poden afectar el desenvolupament dels infants i joves, i també presenta estratègies que permetin incidir favorablement en el seu procés educatiu.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1. El retard mental


1.1. El concepte de retard mental.
1.2. Aspectes evolutius de les persones amb retard mental.
1.3. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb retard mental al llarg del procés educatiu.
1.4. L'educació dels alumnes amb retard mental.
1.5. El context familiar dels alumnes amb retard mental.
2. La discapacitat auditiva


2.1. Aspectes mèdics de la sordesa:descripció i diagnòstic.
2.2. Comunicació, llenguatge i interacció social.
2.3. Desenvolupament cognitiu.
2.4. L'avaluació dels alumnes amb discapacitat auditiva.
2.5. L'escolarització dels alumnes sords.
2.6. El procés d'ensenyament.
2.7. Les funcions del psicòleg / psicopedagog.
3. La discapacitat visual


3.1. Concepte de discapacitat visual.
3.2. Aspectes evolutius de les persones amb discapacitat visual.
3.3.Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb discapacitat visual al llarg del procés educatiu.
3.4. L'educació dels alumnes amb discapacitat visual.
3.5. El context familiar dels alumnes amb discapacitat visual.
3.6. La investigació actual en el camp de la discapacitat visual.
4. La discapacitat motriu


4.1. La discapacitat motriu: evolució històrica i definició.
4.2. Els aspectes evolutius de les persones amb discapacitat motriu.
4.3. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb discapacitat motriu al llarg del procés educatiu.
4.4. L'educació dels alumnes amb discapacitat motriu: criteris i condicions per a la seva escolarització.
4.5. El context familiar de les persones amb discapacitat motriu
5. Autisme.
5.1. L'autisme i els trastorns profunds del desenvolupament.
5.2. Els aspectes evolutius de les persones amb autisme.
5.3. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb autisme al llarg del procés educatiu.
5.4. L'educació dels alumnes amb discapacitat motriu: criteris i condicions per a la seva escolarització.
5.5. L'educació dels alumnes amb autisme.
5.6. El context familiar de les persones amb autisme.

Atenció personalitzada
Descripció
Com conseqüència de l' extinció del pla d'estudi que estàs cursant, aquesta assignatura no té classe presencial ni tutories. Cal preparar-se els continguts de l'assignatura en base a les fonts d'informació referenciades.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La forma d'avaluació serà a partir d'una prova escrita, tant en primera com en segona convocatòria.


Fonts d'informació
Bàsica Giné, C. (coord)., Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials., Barcelona: EDIUOC., 2013. 4ª edició
Marchesi, A., Coll, C., A & Palacions, J. (comp.), Desarrollo psicológico y educación. 3 Trastornos del desarrollo y necesidades educativas especiales., Madrid: Alianza., 2001

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent