Tema |
Subtema |
1. Dificultats d'aprenentatge i enfocaments d'intervenció. |
1.1. Evolució històrica en la definició de dificultats d'aprenentatge.
1.2. Identificació i diagnòstic de les dificultats d'aprenentatge.
1.3. Classificació de les dificultats d'aprenentatge.
1.4. Models d'intervenció. |
2. L'adquisició del llenguatge escrit. |
2.1. Tipus de sistemes d'escriptura. LLegir i esciure en un sistema alfabètic.
2.2. Mètodes d'ensenyament de la lectura i l'escriptura.
2.3. Els múltiples sentits i dimensions de la lectura i l'escriptura. |
3. L'aprenentatge de la lectura i les seves dificultats. |
3.1. Models explicatius dels processos cognitius implicats en la lectura. Habilitats de descodificació i el reconeixement de paraules. Fluïdesa lectora. Vocabulari.Processament sintàctic. Processament semàntic. Comprensió lectora.
3.2. Dificultats de reconeixement de paraules. Dislèxies: caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, subtipus, prevalença i comorbiditats.
3.3. Dificultats en la comprensió lectora.
3.4. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats de lectura.
3.5. Propostes d'intervenció en les dificultats de lectura. |
4. L'aprenentatge de l'escriptura i les seves dificultats. |
4.1. Habilitats de codificació i escriptura de paraules. El procés de producció d'un text.
4.2. Escriptura manual: grafisme i habilitats psicomotores.
4.3.Dificultats de l'escriptura. Disgrafies: caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, subtipus, prevalença i comorbiditats.
4.4. Dificultats en la producció de textos.
4.5. Dificultats en l'aprenenatge grafomotor de l'escriptura manual.
4.6. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats d'escriptura.
4.7. Propostes d'intervenció en les dificultats d'escriptura. |
5. Aprenentatge de les matemàtiques i les seves dificultats. |
5.1. Discalcúlia. caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, prevalença i comorbiditats.
5.2. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats amb el processament numèric i el càlcul.
5.3 Propostes d'intervenció en la discalcúlia. |
Descripció |
Com conseqüència de l' extinció del pla d'estudi que estàs cursant, aquesta assignatura no té classe presencial ni tutories. Cal preparar-se els continguts de l'assignatura en base a les fonts d'informació referenciades. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La forma d'avaluació serà a partir d'una prova escrita, tant en primera com en segona convocatòria. |
Bàsica |
SÁNCHEZ, E., Las dificultades de aprendizaje de la lectura y la escritura,, Barcelona:UOC, 2009
SÁNCHEZ, E., RUEDA,M., La intervención educativa en alumnos con dificultades de aprendizaje., Barcelona:UOC, 2009
ANDREU, Ll (Coord.), L'adquisició de la lectura i les seves dificultats., Barcelona:UOC, 2013
ANDREU, Ll (Coord.), Les dificultats de l'aprenentatge de l'escriptura i de les maemàtiques., Barcelona:UOC, 2013
CUETOS, F., Psicologia de la lectura., Madrid:Wolters-Kluwer, 2010
CUETOS, F., Psicologia de la escritura. Diagnóstico y tratamiento de los trastornos de escritura., Madrid:Wolters-Kluwer, 2008
|
|
Complementària |
SÁNCHEZ, E. , Comprensió i redacció de textos : dificultats i ajudes, Barcelona. Edebé., 2000
SOLÉ,I., Estrategias de lectura., Barcelona:Graó, 2006
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|