Tema |
Subtema |
1.Models d’orientació i intervenció psicoeducativa. |
1.1.Concepcions sobre l’assessorament i l’orientació.
1.2.Marc de referència per als processos d'assessorament i intervenció en educació: un model educacional constructivista. |
2. Funcions i tasques de l'orientació i l'assessorament psicoeducatiu. |
2.1.Les funcions i tasques d’assessorament psicoeducatiu que es dirigeixen a docents, alumnes, famílies i a les institucions en el seu conjunt des d’un model educacional constructiu.
2.2.Funcions dels professionals de l'especialitat d'orientació en el marc dels EAP.
2.3.Funcions dels professionals de l'especialitat d'orientació en el marc dels instituts de secundària. |
3.La intervenció psicoeducativa orientada a l’optimització de les institucions educatives. |
3.1.Característiques dels centres de qualitat.
3.2. Estratègies d’anàlisi institucional.
3.3. Assessorament i processos de canvi per a la consecució d’institucions inclusives.
3.4. El treball conjunt amb els diversos sistemes de la institució. |
4.La intervenció psicoeducativa orientada a la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge i d’atenció a la diversitat. |
4.1.Característiques de les aules adaptatives.
4.2. Finalitat, contingut i procediments de la intervenció.
4.3. Estratègies d’observació i anàlisi de les pràctiques educatives a l’aula.
4.4. La construcció conjunta de la col·laboració i de les millores. |
5,La intervenció psicoeducativa orientada a l'avaluació en educació. |
5.1. El diagnòstic en educació com a avaluació de la situació educativa en tota la seva globalitat.
5.2.L’avaluació psicopedagògica i l’assessorament en l’elaboració d’adaptacions curriculars.
5.3.Finalitats, instruments i procediments d’avaluació psicopedagògica.
5.4. L'informe psicopedagògic: funcions, característiques i models.
5.4. L’elaboració de plans individualitzats per a la personalització de l’ensenyament |
6. La dimensió comunitària de la intervenció. |
6.1. El recolzament mutu escola comunitat per a l’assoliment de les finalitats educatives.
6.2.Treball en xarxa amb professionals externs.
6.3. Assessorament i intervenció en sistemes familiars i comunitaris. |
Descripció |
Com conseqüència de l' extinció del pla d'estudi que estàs cursant, aquesta assignatura no té classe presencial ni tutories. Cal preparar-se els continguts de l'assignatura en base a les fonts d'informació referenciades. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La forma d'avaluació serà a partir d'una prova escrita, tant en primera com en segona convocatòria. |
Bàsica |
Badía, A. Mauri, T. i Monereo, C. (coord.) , La práctica psicopedagógica en educación formal. , 2004, Barcelona : UOC Universitat Oberta de Catalunya
Badía, A. Mauri, T. i Monereo, C. (coord.) , La práctica psicopedagógica en educación no formal , 2006, Barcelona : UOC Universitat Oberta de Catalunya
Martín, E.; Solé, I. (Coords) , Orientación educativa: Modelos y estrategias de intervención. , 2011, Barcelona: Grao
Monereo, C., & Solé, I. (Coords), La práctica del asesoramiento educativo a examen., 2005, Barcelona:Graó
Bonals, J., & Sánchez-Cano, M. (Coords.), Manual de asesoramiento psicopedagógico., 2007, Barcelona: Graó.
ANDREU, Ll (Coord.), Diagnòstic en educació, 2013 5ª EDICIÓ, Barcelona : UOC
Lago, J. R., Onrubia, J. , Asesoramiento psicopedagógico y mejora de la práctica educativa., 2011, Barcelona: Horsori
Martín, E. , Onrubia, J. , Orientación educativa y procesos de innovación y mejora de la enseñanza, 2011, Barcelona : Graó
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|