Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introdución a la psicología de la publicidad |
La comunicación desde la perspectiva de los procesos psicológicos básicos.
La tríada retórica: los comunicadores, el mensaje y los receptores.
Perspectivas psicológicas en la comunicación publicitaria. |
Teorías y modelos psicológicos generales de la comunicación persuasiva. |
Modelo de la probabilidad de elaboración.
Modelo heurístico-sistemático del procesamiento de la información. |
Atención y percepción del estímulo publicitario |
La entrada visual
La entrada acústica |
Procesando el contenido del mensaje |
Psicolingüística y publicidad.
Psicología del discurso y publicidad.
Argumentación y publicidad. |
El mensaje una vez procesado |
Aprendizaje y condicionamiento
Memoria. |
Entre el mensaje y la audiencia |
Emoción
Motivación
Consistencia cognitiva |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
25 |
38 |
63 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
3 |
5 |
8 |
Estudis previs |
|
4 |
6 |
10 |
Simulació |
|
4 |
6 |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
3 |
7 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Treballs |
|
10 |
17 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura.
Objectius, metodologia, repàs general del temari i la seva estructuració. |
Sessió Magistral |
Continguts teòrics de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Visualització i debat de materials audiovisuals. |
Estudis previs |
Lectura d'articles empírics seleccionats en els quals l'alumne haurà de respondre una sèrie de preguntes orientades a augmentar la seva comprensió dels mateixos. Es destacarà la metodologia que fan servir els autors per poder contestar de forma empírica les preguntes que es plantegen. |
Simulació |
Assaigs enfocats a millorar la comunicació oral de continguts en públic |
Pràctiques a laboratoris |
Demostració d'alguns efectes clàssics en la percepció i atenció publicitària. |
Presentacions / exposicions |
L'alumne posarà en pràctica el que ha après en els exercicis de simulació. En aquest cas s'exposaran els continguts del seu treball en grup. |
Treballs |
L'alumne haurà de ser capaç de treballar en grup amb vista a resoldre un problema plantejat en l'assignatura. El problema ha de ser resolt mitjançant el disseny d'una investigacció empírica que permeti contestar. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció i tutories per al seguiment i supervisió del treball en grup. És un temps pensat per obtenir feedback i pistes per a l'execució efectiva del seu treball. Es promou també el seguiment de la dinàmica de treball en equip. |
descripción |
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció i tutories per al seguiment i supervisió del treball en grup. És un temps pensat per obtenir feedback i pistes per a l'execució efectiva del seu treball. Es promou també el seguiment de la dinàmica de treball en equip. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral del treball en grup realitzat pels alumnes. L'alumne haurà de demostrar les habilitats comunicatives adquirides durant els exercicis de simulació.
Té caràcter obligatori |
10 % |
Treballs |
|
Treball de recerca en grup.
Té caràcter obligatori. |
20 % |
Proves objectives de tipus test |
|
En aquesta prova s'avaluen els continguts teòrics impartits a les classes magistrals i els continguts de les lectures vistos en l'aplicació de la metodologia de "estudis antecedents".
Cal superar el 50% |
70 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Los estudiantes que no puedan asistir regularmente a las sesiones de prácticas deberán hablar con el coordinador de la materia durante el mes de septiembre. Habrá un examen de recuperación para los alumnos que suspendan las pruebas objetivas tipo test, pero no habrá recuperación de las partes restantes que conforman el total de la nota (trabajo y exposción). D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
León, J. L., Persuasión de Masas: Psicología y Efectos de las Comunicaciones Sociopolíticas y Comerciales, Desuto; 1991,
Añaños, Elena, Psicología y Comunicación Publicitaria, Universitat Autònoma de Barcelona; 2009,
Harris, R. J., Cognitive Psychology of Mass Communication, Lawrence Erlbaum Associates; 2008,
Lowrey, T. M., Psycholinguistic phenomena in marketing communications, Lawrence Erlbaum Associates; 2008,
Walton, D., Media Argumentation: Dialectic, Persuasion and Rhetoric, Cambridge University Press; 2007,
|
|
Complementària |
Aristóteles, Retórica, Gredos; 1990 - 2005,
Toulmin, S., Los Usos de la Argumentación, Península; 2007,
van Eemeren, F.; Grootendorst, R., Una Teoría Sistemática de la Argumentación, Biblos; 2011,
Harris, R. J., Information Processing Research in Advertising, Lawrence Erlbaum Associates; 1987,
, Media Psychology, Taylor and Francis,
, Psychology and Marketing, Wiley Online Library,
, Journal of Consumer Psychology, Elsevier,
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
LLENGUATGE I COMUNICACIÓ/11204119 | PENSAMENT I RESOLUCIÓ DE PROBLEMES/11204120 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
PSICOLOGIA EXPERIMENTAL/11204111 | LLENGUATGE I COMUNICACIÓ/11204119 | PENSAMENT I RESOLUCIÓ DE PROBLEMES/11204120 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|