Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Conèixer, dissenyar i desenvolupar mètodes d'avaluació. |
| A7 |
Dissenyar i avaluar programes d'intervenció i orientació pedagògica. |
| A9 |
Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
| A10 |
Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per a diferents col•lectius, etapes i àrees curriculars. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional relacionat amb la formació de formadors.
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els que s'incidirà.
| | A7 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció pedagògica.
Respecta i fa respectar el codi deontològic i actua de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
| | A9 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en els diferents àmbits de la professió.
| | A10 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció pedagògica.
Respecta i fa respectar el codi deontològic i actua de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
I. Context laboral i de la formació
|
1. L'Empresa.
2. L'entorn socio-polític de l'empresa
3. Els sistemas de formació
4. Treball, organizació i formació |
II.La cultura organitzacional |
1. Definició i conceptes claus de la cultura organitzacional.
2. Nivells, dimensions i components de la cultura organitzacional. |
III. La comunicació interna |
1. Comunicació i comunicació professional.
2. El valor de la comunicació interna.
3. El plan de comunicació interna. |
IV. El clima de les organitzacions |
1. Definicions i trascendència del clima organitzacional.
2. Components objectius i subjectius del clima organitzacional. |
V. Gestió de recursos humans |
1. Models de direcció.
2. Aprenentatge organitzacional i intel·ligència emocional.
3. Orientació i recolzament en contextos professionals |
VI. Formació i Mercadotècnia |
1. Concepte de màrqueting.
2. El mercat de la formació en les organitzacions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
5 |
25 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
DESCRIPCIÓ
- Prendre contacte i recollir informació dels alumne sobre: Conexiements previs de la matèria, interessos, motivació.
- Presentació de l'assignatura: objectius, continguts a treballar, metodologia docent, avaluació...
OBJETIUS
- Detectar les possibles dificultats de seguiment dels alumnes.
- Corregir coneixements erronis.
- Comunicar que es pretén amb l'assignatura: Comunicar els objectius, nombrar els continguts i comunicar i clarificar els criteris d'avaluació.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar en l'activitat donant informació al professor.
- Escolar i entendre què se li demanarà durant el desenvolupament de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
DESCRIPCIÓ
Exposició dels continguts de l'assignatura:
- Relacionar amb la sessió anterior.
- Emfatitzar les idees principals.
- Explicacions ordenades i estructurades.
- Exemples.
- Relacionar els nous conceptes.
- Assegurar l'entesa de continguts.
OBJETIUS
- Comunicar coneixements.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Participar de la sessió (prendre apunts, intervenir a la sessió, contestar a les preguntes...). |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
DESCRIPCIÓ
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
OBJETIUS
- Reflexionar i relacionar teoria i pràctica.
- Introduir nous coneptes i integrar-los amb els anteriors.
- Consolidar coneixements.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Grup mitjà i petit grup
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Resoldre el problema o exercici plantejat.
- Si existeix discusió en grup, ha de preparar la seva intervenció. |
Presentacions / exposicions |
DESCRIPCIÓ
Exposició oral per part de l'alumnat d'un tema concret o d'un treball prèvia presentació escrita.
OBJETIUS
- Comunicar coneixements.
- Avaluar coneixements
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària i Recursos Tecnològics
AGRUPACIÓ
Gran grup, grup mitjà i petit grup
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Exposició del treball.
- Defensa pública del treball.
- Explicitar en forma de conclusions els problemes trobats durant la seva elaboració. |
Treballs |
DESCRIPCIÓ
Activitat que realitza l'alumnat:
- Recesions sobre articles científics.
- Treballs monogràfics.
- Memòries.
- Projectes
OBJETIUS
- Conèixer i consolidar coneixements.
- Avaluar coneixements
MODALITAT
Autònoma: No requereix la presència del professor en l'execució.
ESCENARI
Independent
AGRUPACIÓ
Grup mitjà, petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Realitzar el treball a partir del guió proporcionat pel professor.
- Disposa de les sessions de tutories amb la finalitat que el professor li faci el seguiment del treball. |
Atenció personalitzada |
DESCRIPCIÓ
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
OBJETIUS
- Atenció, seguiment i orientació professional de l'alumne.
- Intercanciar informació, opinió i coneixements.
Afavorir el feed-back amb l'alumnat sobre els treballs de l'assignatura.
- Assessorament en la recerca d'informació.
MODALITAT
Guiada: Es requereix la presència del professor.
ESCENARI
Aula ordinària, despatx professor i via telemàtica.
AGRUPACIÓ
Petit grup i individual.
TASQUES DE L'ALUMNAT
- Preparació de dubtes, dificultats a resoldre, etc. |
Descripció |
DESCRIPCIÓ Temps dedicat pel professor per atendre i resoldre dubtes de l'alumnat. OBJETIUS - Atenció, seguiment i orientació professional de l'alumnat. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feed-back entre professor i alumnat sobre els treballs de l'assignatura. - Seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorament en la recerca d'informació. MODALITAT Requereix la presència del professor. ESCENARI Despatx del professor. AGRUPACIÓ Grup mitjà, petit grup i individual. TASQUES DE L'ALUMNAT Preparació dels dubtes, consultes, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es formularan l'anàlisi, resolució i debat de diferents problemes o exercicis relacionat amb la temàtica de l'assignatura al llarg del curs |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
L'alumnat haurà de desenvolupar diferents exposicions orals d'un tema concret o d'un treball prèvia presentació escrita. |
0% |
Treballs |
|
Al llarg de curs, l'alumnat haurà de fer diferents recesions sobre articles científics vinculats a diferents continguts de l'assginatura, així com un treball monogràfic sobre un tòpic vinculat amb la matèria tractada. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
L'alumnat realitzarà una prova objectives tipus test i de desenvolupament per cada eix de contingut. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació serà continuada i es permetrà a l'alumnat refer 1 vegada aquelles activitats que en el moment del feed-back se li indiquin que han de ser millorades. Les activitats a refer seran corregidas pel professorat a final de curs i no es tindrà la possibilitat de refer-la una segona vegada en el cas que sigui avaluada negativament. Per poder ser l'alumnat avaluat a final de curs, haurà de tenir totes les activitats, treballs, proves objectives i proves de desenvolupament presentades i aprovades. L'assistència obligatòria a les classes s'estableix en el 90%. L'alumnat no podrà ser avaluat si a final de curs no té aquest 90% de presencialitat a classe assolit. En cas que l'alumnat, per raons de contracte laboral o per altra causa degudament justificada, no pugui assolir aquest 90% de presencialitat, ha de comunicar la seva situació al professorat de l'assignatura. Té com a data límit per fer aquesta comunicació la primera setmana d'octubre de 2013. El professorat de l'assignatura, després d'estudiar el seu cas, podrà proposar-li un pla alternatiu de treball de l'assignatura per poder ser avaluat. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V. (COORDS.), Formación de Formadores. Escenario institucional, Thomson, 2007
TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V. (COORDS.), Formación de Formadores. Escenario aula, Thomson, 2006
SCHEIN, E., Psicología de las organizaciones, Prentice-Hall International, 1976
KATZ, D. Y KHAN, R., Psicología social de las organizaciones, Trillas, 1986
PUMPIN, C., Cultura empresarial, Díaz de Santos, 1988
BRUNET, L., El Clima de trabajo en las organizaciones : definición, diagnóstico y consecuencias, Trillas, 1987
CINCO DÍAS, Manual del director de recursos humanos, Cinco días, 1998
KOTLER, P., La Ciencia del caos : el management y el marketing en la era de las turbulencias , Gestión 2000, 2009
ARGYRIS, C. , El individuo dentro de la organización, Herder, 1979
BECKHARD, R., La organización del futuro, Deusto, 2006
BUENO, E. (DIR.), Gestión del conocimiento y capital intelectual. Experiencias en España, Comunidad de Madrid - Instituto Universitario Euroforum El Escorial, 1999
CARRION, J. , Estrategia: de la visión a la acción, ESIC, 2006
CASADO, J.M., El Directivo del Siglo XXI, Gestión 2000, 2000
Drucker, Peter F., El cambiante mundo del directivo, Grijalbo, 1983
Price Waterhouse. Change Integration Group, Las Paradojas de la dirección : cómo pueden las empresas competitivas controlar el caos, la complejidad y las contradicciones para conseguir mejores resultados, Irwin, cop., 1996
GABINETE DE ESTUDIOS CINEMATOGRÁFICOS , Los recursos humanos en las empresas, GABINETE DE ESTUDIOS CINEMATOGRÁFICOS , 1996
GOLEMAN, D., Intel·ligència emocional, Kairós, 2000
GOLEMAN, D., El líder resonante crea más, Debolsillo, 2003
GOLEMAN, D., La Práctica de la inteligencia emocional , Kairós, 1999
HARVARD BUSINESS REVIEW , Liderazgo, Deusto, 1999
HARVARD BUSINESS REVIEW, Gestión del conocimiento, Deusto, 2000
Mintzberg, Henry, Liderazgo, Deusto, 1999
HEIFETZ, R.A., Liderazgo sin respuestas fáciles: Propuestas para un nuevo diálogo social en tiempos difíciles, Paidós. Col. Estado y Sociedad, 1997
Kotter, John P., Qué hacen los líderes, Gestión 2000, 2000
Kotter, John P., El Líder del cambio : un plan de acción del especialista en liderazgo de negocios más afamado del mundo , Gestión 2000, 1997
Kotter, John P., La verdadera labor de un líder , Norma, 1999
SANTESMASES, M., Marketing : conceptos y estrategias, Pirámide, 1999
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECCIÓ PROFESSIONAL/11214106 | FORMACIÓ EN LES ORGANITZACIONS/11214109 | PROCÉS FORMATIU I APRENENTATGE ADULT/11214206 | INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EN EL CONTEXT PROFESSIONAL/11214207 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL I PERSONAL EN PEDAGOGIA/11214111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PLANIFICACIÓ I ORGANITZACIÓ DE LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA/11214102 | PSICOLOGIA DE L'ADOLESCÈNCIA, MADURESA I TERCERA EDAT/11214101 | INVESTIGACIÓ I AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ/11214105 | ASSESSORAMENT I ORIENTACIÓ EN EDUCACIÓ/11214110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|