DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) ESPAIS I EINES PER AL TREBALL COL·LABORATIU Código 11665211
Titulación
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Pedagogia
Coordinador/a
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
Correo-e juan.gonzalezm@urv.cat
mariapaz.prendes@urv.cat
isabel.gutierrezp@urv.cat
Profesores/as
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
PRENDES ESPINOSA, MARIA PAZ
GUTIÉRREZ PORLÁN, ISABEL
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura serà impartida per la Dra. M.ª Paz Prendes (pazpren@um.es) y la Dra. Isabel Gutiérrez (lsabelgp@um.es).

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Conocer los fundamentos de la colaboración como método de enseñanza en contextos virtuales. Conèixer els fonaments de la col·laboració com a mètode d'ensenyament en contextos virtuals. AC1
AC6
BC1
BC3
BC5
CC3
Utilizar el trabajo cooperativo como base del diseño instructivo en contextos de enseñanza formales e informales mediados por las TIC. Utilitzar el treball cooperatiu com a base del disseny instructiu en contextos d'ensenyament formals i informals mediats per les TIC. AC3
AC4
AC9
AC10
BC2
BC3
BC5
BC8
CC3

Continguts
tema Subtema
La colaboración como método de enseñanza en contextos formativos virtuales
La col·laboració com a mètode d'ensenyament en contextos formatius virtuals
Colaborar versus cooperar / Col·laborar versus cooperar
Características diferenciales de la colaboración en espacios virtuales / Característiques deferencials de la col·laboració en espais virtuals
Diseño y planificación de experiencias colaborativas / Disseny i planificació d'experiències col·laboratives
La colaboración informal
La col·laboració informal
Colaboración 2.0 / Col·laboració 2.0
Espacios colaborativos de carácter social /Espais col·laboratius de caràcter social
La colaboración informal como herramienta de formación permanente / La col·laboració informal com a eina de formació permanent

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 5 6
 
Sessió Magistral
4 8 12
Seminaris
4 20 24
Treballs
5 25 30
Debats
5 30 35
 
Atenció personalitzada
5 10 15
 
Proves pràctiques
5 25 30
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Actividades introductorias a la materia.
Sessió Magistral Videoconferencias con exposiciones teóricas y debates aplicados.
Seminaris Trabajo en pequeños grupos de forma síncrona y asíncrona.
Treballs Resolución de casos prácticos de modo analítico. Proyectos de diseño.
Debats Análisis grupal de elementos de discusión.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Treballs
Proves pràctiques
descripción
Tutoría y mentoría para la correcta resolución de los enunciados planteados. Tutoria i mentoria per a la correcta resolució dels enunciats plantejats.

Avaluació
  descripción Peso
Proves pràctiques L'avaluació es basarà en: avaluació continuada a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs; grau de participació en els debats i les aportacions que s'hi facin. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal i com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per a cada lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir la coherència i la correcta integració dels continguts de tots els cursosals que cadascú s'ha matriculat. Es recomana l'assistència a un minim del 80 % de les sessions de videoconferència. 100 %
Otros

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.