Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral, en el que tinguin cabuda els components biopsicosocials de la mateixa, d'acord amb les directrius de la OMS. |
| A15 |
Dissenyar, desenvolupar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció psicològica en funció de l'avaluació psicològica i de les variables individuals i socials concurrents en cada cas. |
| A18 |
Realitzar activitats de promoció i d'educació per a la salut psicològica individual i comunitària,
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat autocrítica necessària per a un exercici professional responsable. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Demostra els coneixement de les bases conceptuals de la matèria i és capaç d'aplicar conseixements per resoldre problemes dins de l'àmbit d'estudi.
És capaç d'analitzar críticament situacions complexes relacionades amb l'àmbit d'estudi.
| | A15 |
Demostra els coneixement de les bases conceptuals de la matèria i és capaç d'aplicar conseixements per resoldre problemes dins de l'àmbit d'estudi.
Demostra el coneixement de les diferents formes d'avaluació i intervenció en l'àmbit d'estudi, així com l'aplicació de diversos instruments que s'utilitzen a la tercera edat.
És capaç d'analitzar críticament situacions complexes relacionades amb l'àmbit d'estudi.
| | A18 |
Demostra els coneixement de les bases conceptuals de la matèria i és capaç d'aplicar conseixements per resoldre problemes dins de l'àmbit d'estudi.
Demostra el coneixement de les diferents formes d'avaluació i intervenció en l'àmbit d'estudi, així com l'aplicació de diversos instruments que s'utilitzen a la tercera edat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
Bloque 1: Aproximación al envejecimiento activo
|
1.1 Concepto y fundamentación
1.2 Determinantes del envejecimiento activo
1.3 Retos de una población que envejece
1.4 Envejecimiento y aprendizaje a lo largo de la vida |
Bloque 2: Intervención en el ámbito cognitivo
|
2.1 Instrumentos de evaluación cognitiva en la vejez
2.2 Programas para estimular la memoria y otras competencias intelectuales
|
Bloque 3: Intervención para la adaptación personal y social
|
3.1. Necesidades interpersonales, sociales y afectivas
3.2. Programas orientados al bienesar emocionl y social
3.3. Programas orientados al bienestar físico: la intervención psicomotriz
|
Bloque 4. Envejecimiento activo en contextos de vida y atención diversos |
4.1 Contexto residencial y hospitales de dia
4.2 Intervención en familias
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
8 |
16 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
7 |
10 |
17 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
2 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Valoración y activación de conocimientos previos, motivación y expectativas hacia la asignatura. Presentación de la guía docente. |
Sessió Magistral |
Exposición de contenidos. Cuestiones para el debate y la reflexión. Presentación de documentos de trabajo y profundización. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Análisis de caso y/o supuestos prácticos sobre intervenciones para la optimización del desarrollo, desde la perspectiva del envejecimiento activo |
Treballs |
Elaboración y presentación de un trabajo práctico sobre el diseño y aplicación de un programa orientado a la promoción del envejecimiento activo |
Pràctiques a laboratoris |
Vivencia de situaciones prácticas en la sala de psicomotricidad para modelar actitudes y propuestas de intervención |
Atenció personalitzada |
Seguimiento y supervisión del trabajo del alumno |
Descripció |
Seguimiento y supervisión del trabajo del alumno |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Asistencia y participación en las sesiones que supongan una comprensión reflexiva y aplicación práctica del conocimiento |
10% |
Treballs |
|
Elaboración y presentacion de un programa a elaborar por el alumno para la promoción del envejecimiento activo |
80% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Asistencia e implicación en las propuestas vivenciadas en la sala de psicomotricidad |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Fernandez-Ballesteros, M., Envejecimiento activo: contribuciones de la psicología, 2009, Madrid: Piramide
Bermejo García, L. , Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con personas mayores. Guia de buenas pràcticas., 2010, Madrid. Editorial Panamericana
Bermejo García, L., Bases y reflexiones entorno a las buenas prácticas en centros de día de personas mayores en situación de dependencia. s, 2009 , Consejería de bienestar y vivienda, Principado de
Triadó, C y Villar, F., Envejecer en positivo, 2008, Barcelona: Aresta
Gramunt Fontbuena, N., Vivel el envejecimiento activo, 2010, Obra Social Fundación La Caixa
|
|
Complementària |
Mora, F., ¿Se puede retrasar el envejecimiento del cerebro?. 12 claves, 2010, Madrid: Alianza
Deví Bastida, J., Manual de intervención clínica en psicogerontología, 2012, Barcelona: Herder
Salvarezza, L., La vejez. Una mirada gerontológica actual, 2005, Buenos Aires: Pidós
Zarebski, G., Padre de mis hijos, ¿padre de misa padres?, 2008, Buenos Aires: Pidós
Giró Miranda, J., Envejecimiento, conocimiento y experiencia, 2010, Universidad de la Rioja
Fernandez Ballesteros, R., Vivir con vitalidad , 2002, Madrid: Piramide
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|