DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) DRET DE LA PUBLICITAT Codi 12112237
Ensenyament
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 4.5 1.5 Optativa 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Coordinador/a
FRANQUET SUGRAÑES, MARIA TERESA
Adreça electrònica mariateresa.franquet@urv.cat
Professors/es
FRANQUET SUGRAÑES, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretèn que l'alumne conegui i sigui capaç de manegar la normativa relativa al dret de la publicitat. Es persegueix que sigui capaç d'identificar i entendre les qüestions més importants del dret publicitari per a que pugui desenvolupar el seu exercici professional entenent el marc jurídic en el que s'emmarca.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Lliçó 1.- El concepte jurídic de publicitat. Distinció amb figures afins.
Lliçó 2.- La publicitat i l’ordre constitucional.
Lliçó 3.- Les fonts del dret de la publicitat.
Lliçó 4.- Els subjectes de la relació de comunicació publicitària: l’anunciant i els destinataris. Especial referència a la consideració dels destinataris com a consumidors.
Lliçó 5.- L’objecte de l’activitat publicitària: l’obra publicitària. La seva protecció: la llei de propietat intel•lectual i la Llei de marques.
Lliçó 6.- La publicitat il•lícita i la Constitució de 1978.
Lliçó 7.- La publicitat enganyosa.
Lliçó 8.- La publicitat deslleial. Especial referència a la publicitat comparativa.
Lliçó 9.- La publicitat subliminal.
Lliçó 10.- Els remeis jurídics davant la publicitat il•lícita.
Lliçó 11.- La contractació publicitària.
Lliçó 12.- El contracte de publicitat.
Lliçó 13.- El contracte de difusió publicitària.
Lliçó 14.- El contracte de creació publicitària.
Lliçó 15.- El contracte de patrocini. El contracte de bartering. El contracte de merchandising.
Lliçó 16.- La protecció de la imatge de les persones que anuncien productes o serveis.
Lliçó 17.- Concepte d’autor i d’obra.
Lliçó 18.- Drets que corresponen a l’autor. Especial referència als drets d’explotació de l’obra i a la seva transmissió.
Lliçó 19.- El contracte d’edició.
Lliçó 20.- El contracte de representació teatral i execució musical.
Lliçó 21.- Les obres cinematogràfiques i les obres audiovisuals.
Lliçó 22.- Programes d’ordinador.
Lliçó 23.- Altres drets de propietat intel•lectual.
Lliçó 24.- El Registre de la Propietat Intel•lectual.

Atenció personalitzada
Descripció
Els estudiants que assisteixen a classe tindran com a mínim tres entrevistes individuals amb la tutora per comentar com va el seu aprenentatge i com es veu reflectit a la seva carpeta d'aprenentatge.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La primera convocatòra s'avalua a partir de la presentació de la carpeta d'aprenentatge i l'assistència a classe d'acord amb els criteris que estableix la guia.
La segona convocatòria consta d'una prova de preguntes curtes a desenvolupar i del lliurament de tres treballs breus. Es farà una prova escrita on es proposaran 3 preguntes i l'alumne en contestarà 2. El tema dels treballs s'ha de pactar amb la professora-tutora. Els treballs tenen un pes del 40 % de la nota. La prova escrita té un pes del 60 %.


Fonts d'informació
Bàsica José M. De La Cuesta Rute, Curso de derecho de la publicidad, 2002, Eunsa
Manuel Santaella , Derecho de la publicidad, 2003, Civitas
MT. Franquet; Diana Marín; M. Marquès; Estela Rivas, El Contrato de aprendizaje en la enseñanza universitaria (PUBLICACION DEL 4º CIDUI), 2006, CIDUI
M. Teresa Franquet Sugrañes, El uso del ABP y el aprendizaje del derecho en titulaciones no jurídicas (ACTAS DEL II CONGRESO DE INNOVACION DOCENTE EN CIENCIAS JURIDICAS), 2009, SPICUM. UNIVERSIDAD DE MALAGA.

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent