Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A3 |
Avaluar la història de la conservació i les problemàtiques actuals, criteris de restauració i gestió del patrimoni historicoartístic i cultural. |
| A6 |
Aplicar els coneixements i aspectes bàsics de la museologia i la museografia. |
| A9 |
Gestionar els mitjans instrumentals aplicats a la història de l’art. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
| | A3 |
Aplica i assimila una visió global sobre la Història i el concepte del Patrimoni.
| | A6 |
Assoleix la terminologia i els coneixements necessaris per analitzar i interpretar els diferents corrents estètics, i la seva evolució en relació a l’entorn cultural i social.
| | A9 |
Coneix els diversos factors que han afectat l'evolució del patrimoni.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Bloc I |
EL PATRIMONI: UN LLEGAT VIU
Introducció: en busca de la identitat cultural i patrimonial d’un poble
El concepte de Patrimoni Cultural. Marc conceptual. Precisions
El desenvolupament de la consciència patrimonial. Preservar el patrimoni
Debats actuals sobre la definició de Patrimoni Cultural
Valor patrimonial
Gestionar i comunicar el patrimoni
Tipologies patrimonials i la seva vertebració
|
Bloc II |
EL NAIXEMENT DE LA CONSCIÈNCIA PATRIMONIAL: DE LES ANTIGUES CIVILITZACIONS AL NAIXEMENT DELS MUSEUS |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
45 |
70 |
115 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
15 |
19 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
8 |
0 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Pràctiques de camp/sortides |
Realització de visites, estades de formació en empreses, institucions del sector, realització de treballs fora de l’aula (recull dades, observacions) que l’estudiant analitza críticament. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Anàlisi de casos |
20% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Es visiten diversos espais patrimonials de la ciutat |
20% |
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves amb un valor del 30% cadascuna |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es farà un únic examen amb un valor del 100%. Pels exàmens s'aplicarà una normativa vàlida pel tema de la tinença de dispositius de comunicació i transmissió durant els mateixos: "El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Bàsica |
|
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
AADD. El acceso al patrimonio cultural: retos y debates. Universidad Pública de Navarra, Navarra, 2008.
CALAF MASACHS, Roser. Didáctica del patrimonio: epistemología, metodología y estudio de casos. Ediciones Trea, Gijón, 2009.
MACARRÓN MIGUEL, Ana Maria. Conservación del Patrimonio Cultural. Madrid, 2008.
RUIZ BERRIO, Julio (dir.). El patrimonio histórico-educativo: su conservación y estudio. Biblioteca Nueva, Madrid, 2010.
UBIETO ARTETA, Agustín. Propuesta metodológica y didàctica para el estudio del patrimonio. Universidad de Zaragoza, Zaragoza, 2007. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|