Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A13 |
Coneixement teòric i operatiu de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interrelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relaciones públiques, mitjans de comunicació, suports i públics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A13 |
Coneix els aspectes centrals de la relació entre periodistes i organitzacions
Aprèn les tècniques i mètodes de treball per al desenvolupament d’una adequada relació amb els mitjans de comunicació
Desenvolupa un pla de relació amb els mitjans de comunicació per a una empresa o institució
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mitjans de comunicació i periodistes |
- La influència de la premsa en la societat des del segle XX
- Rutines en les redaccions periodístiques
- Els periodistes de fonts i el codi ètic
- Periodistes o RRPP en els gabinets de comunicació? |
Gabinets de comunicació |
- Història, característiques i tipologies de gabinets de comunicació
- La importància dels gabinets de comunicació per a les organitzacions
- Eines de comunicació amb els mitjans tradicionals
- Eines de comunicació amb els mitjans on-line i altres formes de comunicació
- Investigació i avaluació de les accions de comunicació
- Errors de comunicació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
31 |
47 |
78 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
20 |
15 |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
13 |
15 |
Treballs |
|
4 |
15 |
19 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació general del programa de l'assignatura, de l'organització de les pràctiques i del sistema d'avaluació. Resolució de dubtes. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del temari de l'assignatura. Ocuparà habitualment el 75% del temps destinat a la part teòrica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Reforçament del temari de l'assignatura mitjançant l'exposició de supòsits pràctics o casos concrets. Ocuparà habitualment el 25% del temps total destinat a teoria. |
Presentacions / exposicions |
Pràctica de caràcter col·lectiu (en grups de tres alumnes) que tindrà una preparació prèvia, fora de l'aula, i una presentació a l'aula d'informàtica davant la resta de la classe. |
Treballs |
Realització de treballs de caràcter pràctic, que poden ser iniciats durant el temps de pràctiques a l'aula d'informàtica però que hauran de ser enllestits/revisats fora de l'aula, i enviats al professor per a la seva avaluació. |
Atenció personalitzada |
Consultes sobre aspectes relacionats amb el temari i amb el desenvolupament de les pràctiques, tant presencials (convenint específicament el moment de la reunió), com a través del correu electrònic/Moodle. |
Descripció |
Consultes sobre aspectes relacionats amb el temari i amb el desenvolupament de les pràctiques, tant presencials (convenint específicament el moment de la reunió), com a través del correu electrònic/Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició a classe d'una prova pràctica realitzada per grups. De realització obligatòria. |
30% |
Treballs |
|
Treballs individual que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
|
40% |
Altres |
|
Pràctica obligatòria de caràcter individual |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Requisits per a l'avaluació continuada: - Un treball individual de caràcter obligatori (es detallarà durant el curs) (40%) - Una pràctica obligatòria individual (30%) - Una pràctica en grup que s'exposarà a classe (30%) Els alumnes que no puguin optar a l'avaluació continuada, aniran a la segona convocatòria, que estarà formada per dues proves: una prova teòrica (50% de la nota) i una prova pràctica (50% de la nota). |
Bàsica |
|
Almansa, A. (2004). Historia
de los gabinetes de comunicación en España. Revista Historia y Comunicación Social 9,
pp. 5-21
Arroyo, L. i Yus, M.
(2003). Los cien errores de la comunicación de las organizaciones, Madrid: ESIC
Editorial. Col·legi de Periodistes
de Catalunya. (2009). Els gabinets de comunicació. Criteris de bones pràctiques
professionals. Disponible a: (http://www.periodistes.org/?q=llista_de_documents). Palau, G. (2003).
Gabinets de comunicació. Periodistes a l'altra banda, Eines de Periodista.
Barcelona: Pòrtic Puig, T. (2003). La
comunicación municipal cómplice de los ciudadanos. Barcelona: Paidós
Comunicación 148 Ramírez, T. (1995). La
influencia de los gabinetes de prensa. Telos
: Cuadernos de Comunicación , Tecnología y Sociedad 40, pp. 47-57 Risquete, J. (2006). Gabinets
de premsa i de comunicació. L’ambigua frontera entre el periodisme i les
relacions públiques. Anàlisi 34, pp. 209-221 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|