Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A14 |
Aprèn les possibilitats de la postproducció de so i imatge amb eines desenvolupades
Valora l’edició en quant a la creació de sentit narratiu
Adquireix les habilitats necessàries per a emprar equips de postproducció d’imatge i so
Practica la postproducció sonora i d’imatge per a dominar els equipaments necessaris
Reflexiona sobre el valor de la postproducció en el procés creatiu audiovisual
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Identifica possibles riscos inherents al projecte
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a noves situacions
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
|
tema |
Subtema |
Introducció a la postproducció i al software de l'assignatura |
Breu història i evolució
El caràcter dràmatic i narratiu de la postproducció
Software de l'assignatura
Alguns elements de l'edició no lineal
|
El tractament de la imatge estàtica
Introducció a l' ús de keyframes |
Imatge estàtica i en moviment
Animació de fotografies mitjançant keyframes
|
El color i la llum |
Introducció al color i la llum
El color i la llum com a element expressiu
Instruments mesuradors |
Les correccions primàries |
Els correctors de lluminància
Els correctors de crominància |
Estètiques del color |
El blanc i negre
Ús expressiu del color
|
Les correccions de color secundàries |
Correccions de color secundàries
Color Finesse |
El tracking |
Utilitats
El planar tracker i el motion tracker; el programa Mocha
El tracking en perspectiva
Integració a After Effects
|
Transicions |
Tipus de transicions
Utilitats narratives i estètiques (de Raúl Ruiz a Ryan Trecartin)
Les màscares
Els modes de fusió |
El keying |
El keying en el video; Zbignieff Rybczynsky
Tipus de keyings
El chroma key |
El muntatge |
Perspectiva històrica
Teories del muntatge
Tipus de muntatge
Aspectes pràctics del muntatge
La continuïtat
La futilitat de tot plegat |
El muntatge sonor |
El so respecte l'acció
El so com a element narratiu i dramàtic
El so diegètic i extradiegètic
Les associacions sonores
Tipus i tècniques de muntatge sonor |
El so |
Instruments mesuradors
La normalització
La compressió
Les foses
La neteja d'audio |
L'ambient sonor |
So realista i so subjectiu
Les galeries d'efectes de so
El disseny acústic i l'espai (Reverberació, equalització i retalls de freqüències) |
La música |
La música com a element narratiu i dramàtic
La integració musical
El leitmotiv
|
Les compressions |
Elements de la compressió
Compressió per dispositius móbils
Compressió per Internet
Comnpressió per DVD; Adobe Encore
Compressió HD i Blu-Ray
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
10 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
17 |
4 |
21 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
45 |
47 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Aquestes activitats serveixen per presentar el software que utilitzaran els alumnes en les seves pràctiques; After Effects, Premiere, Audition, Mocha, Color Finesse... |
Sessió Magistral |
Cada classe tindrà una sessió magistral de dos hores de duració que anirà acompanyada de visionats dirigits a compendre les diferents estratègies en el muntatge i l'edició, així com també els fonaments teòrics dels processos tècnics que l'acompanyen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les classes comptaran també amb un apartat de dues hores dirigit a la realització d'exercicis on puguin ficar en pràctica els continguts teòrics introduïts previàment a la sessió magistral. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podràn sol·licitar informació o aclarar qualsevol dubte mitjançant el correu electrònic, com també demanar atenció presencial mitjançant una tutoria. |
descripción |
Durant la realització de les pràctiques a l'aula els alumnes comptaran amb l'assistència del professor. També podràn sol·licitar informació o aclarar qualsevol dubte mitjançant el coreu electrònic, com també demanar atenció presencial mitjançant una tutoria. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Els alumnes tindràn que solucionar una sèrie d'exercicis pràctics introduïts a cada classe. Finalitzada l'assignatura hauràn d'entregar aquests exercicis per poder ser evaluats. Aquests exercicis no han d'estar finalitzats exclusivament a l'aula. No seràn exercicis en grup sinò de caràcter individual. |
65% |
Proves pràctiques |
|
Els alumnes tindran que editar i muntar el material filmat a l'assignatura de direcció de fotografia. Aquesta prova es realitzarà en grup, no hi ha inconvenient doncs a realitzar-la encara que no s'estigui cursant dita assignatura. |
35% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els requisits per superar la segona convocatòria seràn similars als de la primera, és a dir; la correcte presentació de les pràctiques introduïdes a l'aula, així com també la presentació d'una video-peça que respecti les pautes donades prèviament. El pes de les dos proves és del 50%. |
Bàsica |
Sánchez-Biosca, V., El Montaje cinematográfico : teoría y análisis, Paidós, 1996, Barcelona
Fernández Casado, J.L.; Nohales, T., Postproducción digital : cine y vídeo no lineal, Andoain : Escuela de Cine y Vídeo, 1999
Morales Morante, Fernando, Montaje audiovisual : teoría, técnica y métodos de control, Editorial UOC, 2013, Barcelona
|
|
Complementària |
McGrath, D., Montaje y posproducción, Océano, 2002, Barcelona
Ruiz, R., Poética del cine, Editorial Sudamericana, 2000, Santiago de Chile
, http://www.creativecow.net/, ,
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
DIRECCIÓ DE FOTOGRAFIA I DE SO/12234212 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12234006 | TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103 | HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115 | NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111 | PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL/12234114 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|