Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Aplicar adequadament les tecnologies i els sistemes utilitzats per recopilar, processar, elaborar i transmetre continguts periodístics a través dels mitjans de comunicació i d’Internet. |
| A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
| A7 |
Conèixer de forma teòrica i aplicada els fonaments de l’exercici del periodisme: redacció i estil, concepte d’actualitat, noticiabilitat, organització laboral i professional, deontologia. |
| A10 |
Saber dissenyar els aspectes formals i estètics en mitjans escrits, audiovisuals i digitals, i en qualsevol tipus de suport gràfic, així com conèixer l’ús de tècniques i eines per a la representació i la transmissió de fets i dades mitjançant sistemes infogràfics. |
| A11 |
Conèixer i saber aplicar els diferents gèneres periodístics escrits i els gèneres i formats de programes audiovisuals per narrar, analitzar o valorar l’actualitat de forma eficaç, responsable i creativa. |
| A14 |
Dissenyar, planificar i desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius de tractament de l’actualitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix el funcionament dels equipaments necessaris per a poder realitzar un producte periodístic i/o audiovisual
| | A4 |
Produeix textos i discursos periodístics escrits i orals correctes i adaptats a cada situació comunicativa concreta
| | A7 |
Produeix textos periodístics adequats als criteris professionals, a la legislació vigent i als codis ètics de la professió
| | A10 |
Aplica les tecnologies i els criteris necessaris per poder crear grafisme bidimensional i multimèdia
| | A11 |
Crea productes periodístics de diferents gèneres i adaptats a diferents mitjans
| | A14 |
Sap crear i desenvolupar projectes mediàtics multisuport
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
| | B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
| | B8 |
Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’àrea on es desenvolupa el projecte
Fa una estimació de l’eficàcia i l’eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
Identifica possibles riscos inherents al projecte
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’execució del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El TFG es realitzarà obligatòriament sota la supervisió d’un tutor o tutora, que una vegada assignat i acceptat per l’alumne no es podrà canviar. Es crearà una comissió de TFG per a cadascun dels graus del Programa Formatiu de Grau de Comunicació, constituïda per tres professors/es dels Estudis. Aquesta comissió serà l’encarregada d’assignar els tutors/es, de nomenar el tribunal que valorarà la defensa pública i de prendre aquelles decisions organitzatives que no estiguin recollides a aquesta normativa. El calendari general d’organització del TFG per al curs 2013-2014 és el següent: - Març de 2013: difusió a través de Moodle de la informació sobre el TFG entre l’alumnat de tercer dels graus de Comunicació Audiovisual, de Periodisme i de Comunicació Audiovisual. - 10 de juny de 2013: data límit per a l’enviament de les fitxes de preferència de l’alumnat a través de Moodle (espai “TFG2013-2014”). - Principis de juliol de 2013 (dates per determinar): matrícula del TFG, juntament amb la resta d’assignatures del curs 2013-2014. - Setmana del 22 al 26 de juliol de 2013: data límit per a l’assignació de la modalitat de TFG i del tutor/a per part de les comissions de TFG. Comunicació a l’alumnat.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
|
0 |
2 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
5 |
0 |
5 |
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
0 |
286 |
286 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
0 |
6 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions introductòries de tutorització. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
Cada estudiant haurà de dur a terme un procés de reflexió previ a la selecció del tipus i la temàtica del treball que vol dur a terme. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
Tutories entre l'estudiant i el tutor/a del TFG. |
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
Treball autònom de l'estudiat per tal de dur a terme el TFG. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau i la seva preparació. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Es crearà una comissió de TFG per a cadascun dels graus del Programa Formatiu de Grau de Comunicació, constituïda per tres professors/es dels Estudis. Aquesta comissió serà l’encarregada d’assignar els tutors/es, de nomenar el tribunal que valorarà la defensa pública i de prendre aquelles decisions organitzatives que no estiguin recollides a aquesta normativa. El calendari general d’organització del TFG per al curs 2013-2014 és el següent: - Març de 2013: difusió a través de Moodle de la informació sobre el TFG entre l’alumnat de tercer dels graus de Comunicació Audiovisual, de Periodisme i de Comunicació Audiovisual. - 10 de juny de 2013: data límit per a l’enviament de les fitxes de preferència de l’alumnat a través de Moodle (espai “TFG2013-2014”). - Principis de juliol de 2013 (dates per determinar): matrícula del TFG, juntament amb la resta d’assignatures del curs 2013-2014. - Setmana del 22 al 26 de juliol de 2013: data límit per a l’assignació de la modalitat de TFG i del tutor/a per part de les comissions de TFG. Comunicació a l’alumnat. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
Seguiment de les tutories d'acord amb el que estipula el document de directrius per al treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació i allò que s'acordi entre l'estudiant i el tutor/a. |
40% |
|
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
Elaboració i presentació del treball d'acord amb allò que estipula el document de directrius per al treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació. |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
Defensa del del treball d'acord amb allò que estipula el document de directrius per al treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació. |
10% |
|
Altres |
|
|
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Veure el document de directrius. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació variaran depenent de la temàtica i el tipus de treball seleccionat. Se seleccionaran amb l'ajut del tutor o tutora del TFG. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Cal llegir atentament la normativa sencera del TFG dels títols de grau en Comunicació que està penjada al corresponent espai moodle de l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|