Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses periodístiques. |
| A7 |
Conèixer de forma teòrica i aplicada els fonaments de l’exercici del periodisme: redacció i estil, concepte d’actualitat, noticiabilitat, organització laboral i professional, deontologia. |
| A8 |
Comprendre la realitat sociocomunicativa de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament empresarial) en el context espanyol, europeu i mundial. |
| A12 |
Conèixer els fonaments de l’ordenament jurídic en matèria d’exercici de la comunicació social (periodística, d’entreteniment i persuasiva) des del punt de vista dels drets fonamentals però també de l’operativa quotidiana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp del Periodisme. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Coneix el funcionament d’una empresa periodística
| | A7 |
És capaç d’integrar-se en les rutines laborals de les empreses periodístiques
| | A8 |
S'adapta a les activitats de les empreses periodístiques, al seu marc legal, al seu finançament i a la seva posició en el sistema mediàtic
| | A12 |
Treballa respectant els drets fonamentals que es deriven de les professions comunicatives
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B5 |
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
| | B8 |
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
DESENVOLUPAMENT DE LES PRÀCTIQUES
- Sessió informativa Sessió informativa on s'explica la finalitat i funcionament de les
pràctiques externes.
- Selecció de posició de pràctiques En iniciar el curs, i després de la sessió informativa, l'alumnat, a
partir del llistat d'empreses disponible, tria les empreses en les quals
li agradaria fer la seva estada i envia la seva petició a la
coordinadora de pràctiques.
-Assignació de pràctiques Les coordinadores de pràctiques de cada grau (Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i RRPP) assignaran les places de práctiques en funció de les preferències de l'estudiant, la nota de l'expedient acadèmic, el nombre de crèdits superats i la disponibilitat de les empreses dels directoris dels estudis.
- Estada / execució de pràctiques Estada de pràctiques segons el període i horaris acordats al conveni de
pràctiques. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
296.5 |
296.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Memòria |
|
0 |
1 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió informativa on s'expliquen la finalitat i funcionament de les pràctiques externes. |
Estada de pràctiques |
Realització de l'estada de pràctiques segons l'acordat al conveni. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor acadèmic i del tutor professional. |
Memòria |
Elaboració d’una memòria final, en la qual hi ha de figurar, entre d’altres: la descripció i valoració de tasques i treballs desenvolupats, les competències desenvolupades, els problemes trobats amb la proposta de resolució i una autoavaluació de les pràctiques i suggeriments de millora. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
L'alumne/a tindrà dos intelocutors al llarg de les seves pràctiques: la
coordinadora de pràctiques de la universitat i el tutor o tutora de l'empresa,
el que implica la relació amb tot dos. Mecanismes de coordinació i seguiment:
la coordinadora de pràctiques vetllarà pel bon funcionament de les pràctiques.
Les empreses i l'alumnat poden adreçar-se a la coordinadora per resoldre dubtes
i comentar les incidències que considerin oportunes. L'atenció personalitzada
es pactarà individualment. L'alumnat haurà d'enviar un correu-e a la
coordinadora de pràctiques per acordar una cita. Tot i així, hi haurà una hora
d'atenció setmanal que es gestionarà a través del moodle. Tota la informació
sobre els procediments de les pràctiques externes estarà disponible a moodle. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
Qualificació per part de l'empresa. |
75% |
|
Memòria |
|
Autoavaluació justificada a través d'una memòria de pràctiques. |
25% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
no correspon |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|