Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
S’acosta al concepte d’interculturalitat mitjançant els textos literaris.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
tema |
Subtema |
1. La Edad Media de las tres culturas |
1.1. Sem Tob de Carrión
1.2. Arcipreste de Hita
|
2. La Ilustración viajera |
2.1. La Europa de Leandro Fernández de Moratín
2.2. El mundo árabe según Domingo Badia o Alí Bey
|
3. América y Europa |
3.1. La imagen de América en los cronistas de Indias
3.2. Alejo Carpentier: de la Ilustración al vudú
|
4. Imágenes de África |
4.1. Juan Goytisolo y la herencia musulmana
4.2. Bernardo Atxaga y el colonialismo contemporáneo
|
5. Mundo contemporáneo |
5.1. “Interculturalidades” en la novela: Javier Marías y Antonio Muñoz Molina
5.2. Desorientación y experimentación: Nocilla Experience de Agustín García Mallo
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
27 |
0 |
27 |
Debats |
|
30 |
0 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
18 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
18 |
20 |
Proves orals |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps dedicat a l'atenció dels alumnes i per resoldre els seus dubtes. |
descripción |
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Els continguts de la prova d'avaluació escrita són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
50% |
Proves orals |
|
Presentació oral d'un tema o subtema del temari triat per l'estudiant. |
30% |
Otros |
|
Participació a classe |
20% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els estudiants han d'utilitzar un registre estàndard culte escrit i oral, per la qual cosa qualsevol error ortogràfic, lèxic o gramatical tindrà incidència en la qualificació. A segona convocatòria: - Si la prova oral ha quedat suspesa o no ha estat presentada, s'haurà de realitzar un comentari monogràfic escrit; l'examen del temari. - Hi haurà un altre examen del temari per als suspesos o no presentats al primer. |
Bàsica |
|
1. Sem Tob de Carrión, Proverbios morales Arcipreste de Hita, Libro de buen amor 2. Leandro Fernández de Moratín, Viaje de Italia Domingo Badía Leblich, Viajes por Marruecos, Trípoli, Grecia y Egipto 3. Alejo Carpentier, El reino de este mundo 4. Juan Goytisolo, Reivindicación del conde don Julián Bernardo Atxaga, Siete casas en Francia 5. Javier Marías,Corazón tan blanco Antonio Muñoz Molina, Carlota Fainberg Agustín García Mallo, Nocilla Dream |
Complementària |
|
Le Clézio, Jean Marie,
El sueño mejicano o el pensamiento
interrumpido, México, Fondo de Cultura Económico, 2002. Maalouf, Amin, El desajuste del mundo. Cuando nuestras
civilizaciones se agotan, Barcelona, Círculo de Lectores, 2009. Paz, Octavio, El laberinto de la soledad, Madrid, Cátedra, 1993. Todorov, Tzvetan, La découverte de l’Amérique, Paris, Ed.
du Seuil, 2005. [El descubrimiento de América: el problema del otro] |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|