DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Código 12264301
Titulación
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Treball fi de grau Quart 2Q conv. única
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Correo-e mariadolores.gimeno@urv.cat
immaculada.rius@urv.cat
maria.bargallo@urv.cat
natalia.catala@urv.cat
Profesores/as
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web
Descripción general e información relevante Treball acadèmic original i autònom, orientat a posar de manifest l'adquisició integrada de les competències vinculades al títol de Grau.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària.
 A7 Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola.
 A8 Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos.
 A9 Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua espanyola.
 A10 Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua espanyola i de les divereses metodologies que implica l'activitat professional que s'en deriva.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Aplica les tècniques i els mètodes de l’anàlisi lingüística.
Construeix una argumentació lingüística.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia lingüístiques.
 A2 Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
 A7 Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals.
 A8 Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi dels textos literaris.
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia literàries.
 A9 Relaciona el coneixement lingüístic amb altres tipus de coneixement.
 A10 Utilitza de manera eficaç i amb criteris professionals les principals fonts de referència de l’espanyol: llibres d’estil, gramàtiques, diccionaris i bases de dades.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes o processos coneguts
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d’aprenentatge
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
El llenguatge no verbal és apropiat al discurs verbal
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta l'argumentació i la forma del missatge als diferents grups o situacions preestablertes
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos
  • La Comissió de TFG farà pública l’oferta de temes i fixarà un termini perquè els estudiants expressin les seves preferències.
  • La Comissió procurarà harmonitzar les preferències dels estudiants amb les seves necessitats organitzatives i de repartiment entre les diferents línies proposades. 
  • El criteri bàsic d'assignació del tema del TFG serà l'expedient acadèmic de l'estudiant.    

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
B2
B3
C3
C6
1 0 1
Elaboració del treball de fi de grau / màster
A1
A2
A7
A8
A9
A10
B4
C2
C4
0 146 146
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster
B6
C2
C4
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Descobriment d'interessos i motivacions de l'alumne.
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster Selecció del tema del treball de fi de grau.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster Assistència a les sessions de seguiment del treball proposades pel tutor.
Elaboració del treball de fi de grau / màster Realització del treball de fi de grau.
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster Exposició oral i defensa per part de l'alumne del treball de fi de grau.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
descripción

Entrevistes periòdiques amb el tutor del treball.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologías Competencias descripción Peso        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
B2
B3
C3
C6
Informe del tutor sobre el procés d'elaboració del treball. 25%
Elaboració del treball de fi de grau / màster
A1
A2
A7
A8
A9
A10
B4
C2
C4
Avaluació del treball per part de la Comissió de TFG. 40%
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster
B6
C2
C4
Presentació i defensa del treball davant de la Comissió de TFG. 30%
Otros

Informe de l'alumne sobre el procés d'elaboració del treball.

5%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

El TFG s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final (article 7.1 de la normativa de Treball de Fi de Grau)


Fonts d'informació

Bàsica

-  Ferrer, V., Carmona, M. y Soria, V. (eds.) (2013): El trabajo de fin de grado: guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. McGraw Hill-interamericana de España. 


Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Per a matricular l'assignatura de TFG és requisit indispensable haver superat com a mínim 168 ECTS.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.