DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) TALLER D'ESCRIPTURA AVANÇADA Código 12274117
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Quart 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
FERRAN LARRAZ, ELENA
Correo-e elena.ferran@urv.cat
alberto.fuertes@urv.cat
Profesores/as
FERRAN LARRAZ, ELENA
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Web
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Obté consciència dels principals aspectes contrastius entre l’anglès i l’espanyol/català.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Essay writing Paraphrasing sentences
Writing paragraphs with topic sentences
Identifying parts of sentences, correcting fragments

Summarizing passages
Distinguishing patterns of organization
Correcting run-together sentences




Distinguishing patterns of organization
making logical assertions, subject-verb agreement.

THEMES

Friendship, birth order, people and work

Commentary on a text: an advertisement, poem, news,
plays, etc. at the different language levels.

Commentary on a Translation: the different strategies.







Text types reports
different types of reviews
eye-witness reports
advice letters
leaflets and brochures
magazine articles, etc. focusing on different aspects of language (subjectiveness v. objectiveness; communicative immediacy v. communicative distance as based on privacey/publicity; use of deixis; use of appraisal and evaluation, etc.).

creative writing automatic writing
free writing
playing with grammar
playing with lexis
playing with sound
playing with punctuation, etc.
paralel structures
deviation
a journal, a shared journal


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1.5 1.5 3
Sessió Magistral
15 15 30
Seminaris
46 72 118
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
2 6 8
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Each class will start with the theoretical and practical principles/guidelines to prepare estudents for the requirements of the various text types.
Sessió Magistral The lectures focus on different pragmatic devices to cause the relevant stylistic effect. Also on the conventions and patterns that rule the text type. Of course the theoretical and practical part mingle both in the lectures and seminars as the goal is writing.
Seminaris The texts provided are drawn from a wide range of sources and they belong to different textual types.
The seminars will focus on the different stages of the writing process as applicable to the different text types.
Atenció personalitzada Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to becomes acquainted with the basic structure and contents of the course, and to further practice their communication skills in English.

Atenció personalitzada
descripción
Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to become acquainted with teh basic structure and contents of the course, and to further practice their communication skills in English.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Seminaris


tests: 50%
journal and assignments 50%

Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

writing tests: 50%
journal and assignments: 40%
minimum attendance of 70% of the classes: 10%


Fonts d'informació

Bàsica William R. Smalzer, Write to be read, 1996, CUP
Constance Hale, Sin and Syntax, 2001, Broadway Books
Hugh Cory, Advanced Writing, 2009, OUP

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.