Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
| A6 |
Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
| | A6 |
Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
The Nature of Theatre |
Drama and theatre
Text and performance
Elements of a play |
Introduction to English Drama |
Medieval Drama
Renaissance and Restauration
Modern English Drama
|
Twentieth Ceentury English Drama |
Realism and Humour
Commedy of Manners and Social Content
J. P. P Priestley, An Inspector Calls
Realism and Absurd
H. Pinter, The Birthday Party |
Introduction to American Drama |
Early Tweentieth-Century Drama
Realism and lyricism
Tennessee Willimas, A Street Car Named Desire.
From Modernism to Postmodernism
Edward Albee, Who is Afraid of Virginia Woolf
Ethnic Theatre
Race, gender and society
Lorraine Hansberry, A Raisin in the Sun |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
53 |
79 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Treballs |
|
1 |
6 |
7 |
Seminaris |
|
1 |
6 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
A session at least will be devoted to explain the aim of the course, objectives, methodology, etc. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
To focus on specific topics and how to develop them. |
Sessió Magistral |
To provide general and specific information. |
Treballs |
To narrow down topics and write about them. |
Seminaris |
To focus on subtopics and how to present them. |
Atenció personalitzada |
Personal meeting at my office in order to clarify academic points. |
descripción |
There will be office hours. Students should take benefit of them in order to ask questions, querries, discuss details of the syllabus and content of the course. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercises to be written in class |
60% |
Sessió Magistral |
|
Class attendance and participation |
10% |
Treballs |
|
Assignments |
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
The students who do not reach the 50% of the above-mentioned requirements will have a scheduled second chance, as well as those who have not opted to go through the continuos assessment (for further details see the course syllabus). This second chance will be the same for all students ( both those who failed the continuous assessment and those who opted for the final class exercise), and will consist in a final class exercisel of 20 questions (100%). These questions will be based on the units included in the syllabus (short definitions of concepts, identifications of names, titles, characters, short contextualizations of excertps from the texts analyzed ...). |
Bàsica |
Montgomery, Martin et alia , Ways of Reading , 2000, Routledge
Oscar Wilde , The Importance of Being Earnest, 2000, Penguin
Harold Pinter, The Birthday Party, 2000, Methuen
Tennessee Williams, A Street Car Named Desire, 2000, Penguin
Lorraine Hansberyy, A Raisin in The Sun, 2012, A Signet Book
David Lane, Contemporary British Drama, 2010, Edinburgh University Press
Kenneth Pickering, Studying Modern Drama, Second Edition, Palgrave MacMillan
, , ,
Edward Albee, Who is Afraid of Virginia Woolf, 2010, Penguin Books
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|