DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) SHAKESPEARE Código 12274215
Titulación
Grado de Inglés
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Optativa 2Q
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUSSELL BROWN, ELISABETH
Correo-e liz.russell@urv.cat
Profesores/as
RUSSELL BROWN, ELISABETH
Web
Descripción general e información relevante Este curso se artícula en torno al estudio de la obra de Shakespeare a través de diversos textos, películas y enfoques teóricos.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la lengua inglesa desde un punto de vista teórico y práctico y expresarse oralmente y por escrito de manera fluida y precisa
 A6 Analizar las obras más relevantes de la literatura en lengua inglesa en sus diversos entornos culturales
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Muestra un manejo de la lengua inglesa (de forma oral y/o escrita) en contextos diversos a un nivel superior.
 A6 Se familiariza con las principales técnicas literarias de la narrativa, el teatro y la poesía.
Analiza y comenta textos literarios de forma oral y/o escrita.
Conoce las principales técnicas literarias de la narrativa, el teatro, la poesía y el cine.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
Introducción a Shakespeare Shakespeare "en contexto":

* Shakespeare en la época isabelina.
* Shakespeare en la época del rey James VI
* La cultura política i Shakespeare
Hamlet, Príncipe de Dinamarca * Lectura de la obra

* 3 versiones filmográficas de Hamlet

* Interpretando a Hamlet: Lecturas basadas en el psicoanalísis, la política, la política de género.
Macbeth * Lectura de la obra.

* Re-escripturas de Macbeth.

* 2 versiones filmográficas.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
Presentaciones/exposiciones
A5
A6
4 0 4
Seminarios
A6
60 60 120
Trabajos
A5
8 0 8
Atención personalizada
6 0 6
 
Pruebas mixtas
4 10 14
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias The first few classes will be based on an overview of Shakespeare and his work through a power-point presentation of visual documents
Presentaciones/exposiciones Part of the course assessment will be on group presentations of texts & contexts. The class will be divided into small groups and each group will work together on a subject of their choice. The dates of the presentations will be programmed at the beginning of the course.
Seminarios Much of the course will be dedicated to reading texts. I shall be giving power-point presentations in lecture form to discuss the texts.
Trabajos There will be two written assignments during the course. The first will be a personal summary of the class presentation (deadline: one week after the presentation) and the second will be a final class essay - based on the whole module. The essay must follow the established guidelines (in your dossier).
Please DO NOT PLAGIARISE! If you do, your assignment will not be valid for grading.
Atención personalizada

Atención personalizada
descripción
My office hours will be posted on Moodle. Students can also contact me through e-mail or by telephone. and 977.559527

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentaciones/exposiciones
A5
A6
The Oral Presentation in the form of a power-point will be worth a maximum of 20 points. 20%
Trabajos
A5
The first assignment is to be written as a feedback exercise and summary of the group oral presentation. It will be worth a maximum of 20 points.

A final written essay (to be written in class) will be worth a maximum of 30 points. This essay will be based on the analysis of a passage of one of Shakespeare's plays.

20%


30%
Pruebas mixtas
Three tests to be done during the semester. Each test will be worth a maximum of 10 points.
Total points for three tests: 30 points.
30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Students who attend classes regularly but fail the continuous assessment:

If the sum of all your grades does not add up to 50%, you will have to take the resit exam which will consist of a 20 question test (20 marks) + 4 short essay questions (80 marks). The date of the exam will be registered on Moodle.
Regular attendance means not missing more than 5.



Students who do not attend classes regularly will be asked to do the following:

A 20-question test based on the texts discussed in class, that is all the texts in your dossier and those on Moodle. (20 marks)
You will have to take part in one of the regular class presentations on Wednesdays and write the first assignment. The class presentation will take place on the date agreed by your group. (40 marks)
You will be required to write a final essay in the exam. The subject of the essay will be based on the material studied throughout the course. (40 marks)


Fuentes de información

Básica , Voice of the Shuttle, ,
Shakespeare, HAMLET, Oxford World Classics, 2008
Shakespeare, MACBETH, Oxford World Classics,
LIZ RUSSELL, Course Dossier, Photocopying Room,

Voice of the Shuttle

There will be a dossier of photocopied texts available in the photocopying room at the beginning of the semester. The dossier will contain some poetry, theoretical texts and bibliography. In addition, I shall be posting relevant articles and websites on Moodle and showing you illustrations and paintings on power-point. It is essential that you give me your e-mail address at the beginning of the course, and notify me if there is any change of address. The Library stocks a wide variety of books and DVDs on Shakespeare. There are numerous specialised websites on Shakespearean studies. Too many to list here!

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.