DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Código 12274301
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
9 Treball fi de grau Quart 2Q conv. única
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos L'assignatura Gestió de la Informació (12274125) s'ha d'haver superat obligatòriament abans de realitzar el Treball de Fi de Grau.
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Correo-e liz.russell@urv.cat
cristina.andreu@urv.cat
pere.gallardo@urv.cat
elena.ferran@urv.cat
ana.garciaarroyo@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
alberto.fuertes@urv.cat
Profesores/as
RUSSELL BROWN, ELISABETH
ANDREU JIMÉNEZ, MARIA CRISTINA
GALLARDO TORRANO, PEDRO
FERRAN LARRAZ, ELENA
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
BELLOT ., ANDREA ROXANA
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Web
Descripción general e información relevante L’objectiu del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l’estudiant demostri la seva perícia en l’aplicació de les eines de treball i les competències que ha adquirit al llarg del seus estudis. L’estudiant el realitzarà amb la tutela d’un professor que actuarà com a tutor acadèmic.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professorat
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els propis processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal és apropiat al discurs verbal
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions orals estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps…)
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

A l’hora d’adjudicar la tasca de tutor, es tindràen compte la força docent de la qual disposa el Departament en cada moment. Ésper això que, segons les circumstàncies, l’adjudicació podrà obeir a dos modelsben diferenciats: En un es tendirà a assignar la tasca de tutor a un nombrereduït de professors (per exemple un o dos); en l’altre es podrà involucrar elmajor nombre possible de docents. Sigui quin sigui el model que es triï en cadamoment, el nombre de crèdits que correspongui al nombre possible d’estudiants quees puguin matricular del TFG es repartirà entre els tutors assignats.

S’anomenarà un coordinador, les tasques del qual,entre les que es trobarà l’elaboració de la guia docent i del pla de treball del’assignatura, seran reconeguda amb el creditatge que s’estableixi.

El tutor acadèmic serà responsable d’assessorarl’estudiant al llarg de l’elaboració del treball i de vetllar perquè aquest compleixi el seu objectiu, alhora que participarà en la seva avaluació i qualificació com a membre de la comissió avaluadora.


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
B1
C3
C6
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster
C3
C6
2 2 4
Elaboració del treball de fi de grau / màster
A5
B2
B6
C2
0 200 200
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
B3
B6
C3
6 6 12
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster
A5
B6
C3
1 1 2
 
Proves orals
B6
C3
1 3 4
Proves de desenvolupament
C6
0 1 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Sessions informatives sobre el funcionament i el desenvolupament del Treball de Fi de Grau
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster Els temes concrets, l’àmbit dels quals estarà en funció de la força docent que el Departament hi pugui dedicar o de les mencions que es trobin activades en cada moment, seran presentats cada curs pel Departament a la Facultat i se’n farà pública la llista, a fi que els alumnes puguin escollir el tema que prefereixin. En cap cas es podran presentar diversos TFGs sobre un mateix tema.
A l’hora d’escollir el tema, els estudiants marcaran, en ordre prioritari, quatre preferències. En cas d’empat, tindrà preferència, en aquest ordre: 1) l’alumne que tingui més crèdits superats a l’ensenyament corresponent, 2) l’alumne amb la millor nota ponderada. Si aplicats aquests criteris continua havent-hi empats, es procedirà a un sorteig.
Elaboració del treball de fi de grau / màster Ja durant el procés d’elaboració , l’estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar.
En principi – i tret que la idiosincràsia del tema no ho exigeixi - el treball haurà de tenir aquestes parts: introducció i justificació (amb atenció especial als apartats “objectius” i “mètode”), part analítica del treball, conclusions, bibliografia i, si escau, annexos. El treball haurà de tenir, sense comptar la bibliografia i els annexos, un mínim de 25 pàgines i no hauria de superar en cap cas les 50 pàgines. S’haurà de lliurar en lletra Times New Roman de pas 12, a doble espai i amb uns marges de 3 cm per totes bandes.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster Un cop decidit el tema, l’estudiant procedirà a elaborar el treball sota la supervisió del tutor que se li hagi assignat. Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat.
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster Arribat el moment de l’avaluació i amb el treball enllestit, l’estudiant l’haurà de defensar davant d’una comissió avaluadora. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora.
Un cop la comissió consideri que es pot donar per acabada la sessió, l’estudiant lliurarà el treball en forma impresa per tal que pugui ser avaluat posteriorment per la comissió.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
descripción

L'estudiant treballarà sota la supervisió del/de la tutor(a) juntament amb el coordinador de l'assignatura.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologías Competencias descripción Peso        
Elaboració del treball de fi de grau / màster
A5
B2
B6
C2
El treball de fi de grau serà avaluat pels tres membres de la comissió avaluadora. 35%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster
B3
B6
C3
Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat. 5%
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster
A5
B6
C3
L’estudiant l’haurà de defensar el treball davant d’una comissió avaluadora formada per tres professors, tutor inclòs. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora. 40%
Proves orals
B6
C3
L'estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar. 15%
Proves de desenvolupament
C6
L’estudiant realitzarà un autoinforme sobre expectatives, aprenentatges adquirits, desenvolupament personal, etc. supervisat i avaluat pel seu tutor. Aquest informe tindrà una extensió màxima de tres pàgines en el mateix format que el propi TFG. 5%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segons la normativa del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys, aquesta assignatura contempla una única convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Guia d'elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys.

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Consultar la Guia per l'Elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys i les recomanacions de la URV pel que fa al nombre de crèdits que cal haver superat per poder matricular el Treball de Fi de Grau.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.