DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12645301
Ensenyament
Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Treball fi de màster Segon AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
LORENZO MERINO, CARLOS
Adreça electrònica sergio.lozano@urv.cat
josep.vallverdup@urv.cat
andreu.olle@urv.cat
josepmaria.verges@urv.cat
isabel.caceres@urv.cat
marina.mosquera@urv.cat
jordi.rosell@urv.cat
jorge.agusti@urv.cat
carlos.lorenzo@urv.cat
ramon.vinas@urv.cat
Professors/es
LOZANO PÉREZ, SERGIO
VALLVERDÚ POCH, JOSEP
OLLÉ CAÑELLAS, ANDREU
VERGÈS BOSCH, JOSEP MARIA
CÁCERES CUELLO DE ORO, ISABEL
MOSQUERA MARTÍNEZ, MARINA
ROSELL ARDÉVOL, JORDI
AGUSTI BALLESTER, JORGE
LORENZO MERINO, CARLOS
VIÑAS VALLVERDÚ, RAMON
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Avaluació de la informació en els diferents camps de recerca
  AC2 Capacitat de decisió analítica
  AC3 Conducció de protocols d'anàlisi tècnica
  AC7 Capacitació en el tractament i registre de dades
  AC9 Planificació de projecte de recerca
  AC11 Capacitat de recerca, generació de paradigma i demostració
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Valorar la capacitat de l'alumne en realitzar una recerca inèdita sobre una tema relacionat amb els àmbits de la Prehistòria i l'Evolució humana. A1
A2
A3
A7
A9
A11
A12
AC1
AC2
AC3
AC7
AC9
AC11
B1
B2
B4
B6
B13
B14
BC1
C1
C2
CC2
CC4
CC5
Adquirir els coneixements per estructurar formalment un treball científic (Introducció, Material, Métodes, Discussió, Conclusions). A1
A2
A3
A9
A11
AC1
AC7
AC9
AC11
B1
B2
B4
B5
B6
B13
B14
BC1
BC2
C2
Defensa pública del treball de recerca A1
A2
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B12
B13
B14
C1
C2
C4
CC2

Procediments de selecció
Procediments

El responsable del màster, el professorat del màster i l'alumnat efectuen una reunió per tal de presentar l'oferta de temes i tutors possibles per realitzar el treball de fi de màster. Una vegada expressat l’interès de recerca dels alumnes, amb l'acord de tutor/a i alumne/a s'assignarà un tutor que dirigirà el treball de recerca.  Els tutors dels treballs seran professors del màster d'Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana. Hi ha la possibilitat de tindre un segon tutor del mateix professorat o extern a la URV.  El tutor s’escollirà per afinitat de temes entre el professorat del màster.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 2 12 14
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 1 10 11
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 19 0 19
Elaboració del treball de fi de màster 0 825 825
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 1 30 31
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Plantejament com avantprojecte del treball de pràctiques i tesi de màster
Selecció/assignació del treball de fi de màster Selecció/assignació del treball de fi de Màster segons interes de l'alumnat i professorat
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Elaboració del treball de fi de màster Elaboració del treball de fi de màster
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació i defensa pública del treball de fi de màster

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Atenció personalitzada
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
Seguiment del treball de pràctiques en el laboratori extern i coordinació dels tutors. El responsable del màster realitza consultes al final de cada quatrimetres per comprovar l'estat de desenvolupament del treball de fi de màster.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster Treball de recerca on s'evaluaran de forma conjunta els següents aspectes:
- Estructura i argumentació.
- Qualitat del contingut de recerca.
- Utilització de recursos de qualitat. -
- Planificació i realització.
- Us del llenguatge.
- Presentació del treball escrit.

En l'avaluació del treball també es considera l'informe del tutor/a.
80%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació pública del treball fi de master.
L'estudiant respon a les preguntes/comentaris que li plantegen.
20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Eel TFM s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final.


Fonts d'informació

Bàsica

Cada tutor/a proporcionarà les fonts d'informació necessaries pel desenvolupament del treball de fi de màster.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent