Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes |
|
AR19 |
Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objetivos |
Competencias |
Desenvolupar hàbits de treball científics |
AR19
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC3 CC4
|
Fer recerca amb la metodologia adequada |
AR1 AR19
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC4
|
tema |
Subtema |
1.Introducció.
2. el Renaixement a Itàlia. |
|
3. el Renaixement a Catalunya estat de la qüestió. |
3.a Els inicis: Avinyó. Els contactes amb Nàpols. 1450-1500: l' expansió de l' humanisme pedagògic a Catalunya i València.
3.b. El segle XVI: el cercle de Tarragona: A. Agostí, Ll. Pons d' Icart, P.J. Núnyes, P. Galès, André Schott. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
|
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
18 |
18 |
36 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del seminari . |
Presentacions / exposicions |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Seminaris |
Exposicions, comentaris i debats sobre els continguts |
Treballs |
Treballs tutoritzats. |
Atenció personalitzada |
Centrada específicamente en els treballs d' investigació sobre un aspecto de la materia. |
|
descripción |
Els alumnes presentaran un projecte i al menys un esborrany del treball d' investigació. Per aquesta funció s' utilitzaran les hores d' atenció al despatx durant el període lectiu del curs, |
|
|
descripción |
Peso |
Treballs |
Treball acadèmic tutoritzat pel professor |
100% |
Otros |
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Capelli. Guido M., El humanismo italiano, Madrid, Alianza, 2007
Rubió i Balaguer, Jordi, Humanisme i Renaixement, Abadia de Montserrat, Obres VII, 1990
, Jornades d’Història. Antoni Agustín i el seu temps,, Bcn. PPU, 1988
M.H. CRAWFORD (ed.), Antonio Agustin between Renaissance and Counter-Reform, Londres, Warburg Institute, 1993
|
Arnal, Antoni (2011): Linguistic changes in the Catalan spoken in Catalonia under new contact conditions. Journal of Language Contact 4: 1-21. Thomason, Sarah Grey &
Terrence Kaufman (1988): Language
Contact, Creolization and Genetic Linguistics. Berkeley and Los Angeles:
University of California Press. Van Coetsem, Frans (2000): A General and Unified Theory of the
Transmission Process in Language Contact. Heidelberg: C. Winter
Universitätsverlag. Winford, Donald (2007): Some
Issues in the Study of Language Contact. Journal
of Language Contact TEMA 1: 22-39. www. jlc-journal.org |
Complementària |
, , ,
|
Hickey, Raymond (ed.) (2010): The Hanbook of Language Contact. Oxford:
Wiley-Blackwell. Myers-Scotton,
Carol (2006): Multiple Voices. An
Introduction to Bilingualism. Oxford: Blackwell. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|