DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) SEMINARI III Código 12685105
Titulación
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologia Catalana
Coordinador/a
ALCINA ROVIRA, JUAN FRANCISCO
Correo-e juanfrancisco.alcina@urv.cat
Profesores/as
ALCINA ROVIRA, JUAN FRANCISCO
Web
Descripción general e información relevante El Renaixement a Catalunya. Estat de la qüestió i estudi monogràfic dels cercles de Tarragona.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes
  AR19 Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.)
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Desenvolupar hàbits de treball científics AR19
BC1
BC2
BC4
BC5
BC13
BC14
BC15
CC2
CC3
CC4
Fer recerca amb la metodologia adequada AR1
AR19
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC4

Continguts
tema Subtema
1.Introducció.
2. el Renaixement a Itàlia.
3. el Renaixement a Catalunya estat de la qüestió. 3.a Els inicis: Avinyó. Els contactes amb Nàpols. 1450-1500: l' expansió de l' humanisme pedagògic a Catalunya i València.
3.b. El segle XVI: el cercle de Tarragona: A. Agostí, Ll. Pons d' Icart, P.J. Núnyes, P. Galès, André Schott.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 4 8
 
Presentacions / exposicions
10 10 20
Seminaris
2 2 4
Treballs
18 18 36
 
Atenció personalitzada
3 3 6
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació del seminari .
Presentacions / exposicions Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura
Seminaris Exposicions, comentaris i debats sobre els continguts
Treballs Treballs tutoritzats.
Atenció personalitzada Centrada específicamente en els treballs d' investigació sobre un aspecto de la materia.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
Els alumnes presentaran un projecte i al menys un esborrany del treball d' investigació. Per aquesta funció s' utilitzaran les hores d' atenció al despatx durant el període lectiu del curs,

Avaluació
  descripción Peso
Treballs Treball acadèmic tutoritzat pel professor 100%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica Capelli. Guido M., El humanismo italiano, Madrid, Alianza, 2007
Rubió i Balaguer, Jordi, Humanisme i Renaixement, Abadia de Montserrat, Obres VII, 1990
, Jornades d’Història. Antoni Agustín i el seu temps,, Bcn. PPU, 1988
M.H. CRAWFORD (ed.), Antonio Agustin between Renaissance and Counter-Reform, Londres, Warburg Institute, 1993



Arnal, Antoni (2011): Linguistic changes in the Catalan spoken in Catalonia under new contact conditions. Journal of Language Contact 4: 1-21.

Thomason, Sarah Grey & Terrence Kaufman (1988): Language Contact, Creolization and Genetic Linguistics. Berkeley and Los Angeles: University of California Press.

 Van Coetsem, Frans (2000): A General and Unified Theory of the Transmission Process in Language Contact. Heidelberg: C. Winter Universitätsverlag.

 Winford, Donald (2007): Some Issues in the Study of Language Contact. Journal of Language Contact TEMA 1: 22-39. www. jlc-journal.org

 

Complementària , , ,


Hickey, Raymond (ed.) (2010): The Hanbook of Language Contact. Oxford: Wiley-Blackwell.

 Myers-Scotton, Carol (2006): Multiple Voices. An Introduction to Bilingualism. Oxford: Blackwell.

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.