Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC6 |
Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic |
|
AC8 |
Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent. |
|
Recerca |
|
AR4 |
Capacitat organitzativa i comunicadora |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com a no expertes |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Tema |
Subtema |
ITINERARIO ELE |
|
1. Introducción a la enseñanza de ELE a niños de 3 a 9 años. |
1.1. ¿Qué / quién es un niño?
1.2. Pautas generales para la enseñanza de ELE a niños.
1.3. Gestión del aula en el aula de ELE a niños. |
2. Los juegos en la enseñanza de ELE a niños. |
2.1. El papel de los juegos en la enseñanza de ELE a niños.
2.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
2.3. Actividades prácticas para aplicar los juegos en el aula de ELE a niños. |
3. Las imágenes en la enseñanza de ELE a niños. |
3.1. El papel de las imágenes en la enseñanza de ELE a niños.
3.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
3.3. Actividades prácticas para aplicar las imágenes en la clase de ELE a niños. |
4. Las canciones, rimas y retahílas en la enseñanza de ELE a niños. |
4.1. El papel de las canciones, rimas y retahílas en la enseñanza de ELE a niños.
4.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
4.3. Actividades prácticas para aplicar las canciones, rimas y retahílas en la clase de ELE a niños. |
5. Los cuentos en la clase de ELE a niños. |
5.1. El papel de los cuentos en la enseñanza de ELE a niños.
5.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
5.3. Actividades prácticas para aplicar los cuentos en la clase de ELE a niños. |
6. El uso de las TIC en la clase de ELE a niños. |
6.1. El papel de las TIC en la enseñanza de ELE a niños.
6.2. Consideraciones prácticas a tener en cuenta.
6.3. Actividades prácticas para aplicar las TIC en la clase de ELE a niños. |
7. El uso de la pizarra digital interactiva en la clase de ELE a niños. |
7.1. Demostración práctica de cómo usar la pizarra digital interactiva en la clase de ELE a niños. |
8. Análisis de materiales para la clase de ELE a niños. |
8.1. Presentación de los materiales existentes para la clase de ELE a niños.
8.2. Actividades prácticas. |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación del programa de la asignatura y objetivos de la misma y actividades de reflexión sobre el tema de la asignatura. |
Avantprojecte |
Presentación de la metodología que se va a utilizar y del proyecto que se va a realizar durante el desarrollo de la asignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Planificación y desarrollo del proyecto que propondrán los estudiantes. |
Pràctiques a través de TIC |
Planteamiento por parte del docente de la asignatura de situaciones específicas y resolución de las mismas desde una perspectiva comunicativa e intercultural |
Fòrums de discussió |
Discusión sobre las lecturas obligatorias propuestas para la asignatura a través de Moodle. |
Presentacions / exposicions |
Presentación del proyecto que se está desarrollando. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de problemas prácticos relacionados con la enseñanza de ELE a niños. |
Treballs |
Proyecto final desarrollado.
|
Seminaris |
Seminario con un profesor externo invitado para hablar de un tema relacionado con la asignatura. |
Atenció personalitzada |
Tutorías destinadas a resolver dudas en la resolución de las actividades que se deban realizar fuera del aula. |