DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ANGLÈS PER A FINALITATS ESPECÍFIQUES Codi 12695217
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Adreça electrònica carmen.rueda@urv.cat
Professors/es
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura serà impartida per la professora Carmen Rueda. Descripció de l'assignatura: This changing world requires us to adapt to new demands, especially as English has become an international language increasingly used in a variety of situations and for different purposes. In such a context, English language teachers are faced with the challenge to help learners become effective language users for different tasks and in different situations, whether academic or professional, that can be related to business, medicine, law, engineering, tourism, etc. In fact, it is very likely that English language teachers nowadays find a job within the domain of “English for Specific Purposes” (ESP). The objective of this module is to introduce students to this important field of English language teaching (ELT). ESP consists in designing courses based on learner needs and the characteristics of the disciplines and purposes for which language is used. In this module, we’ll present some key issues in ESP by drawing on aspects of linguistics and language teaching that are already familiar to students, such as needs analysis, course design and materials development, teacher and learner roles, the teaching of language skills, discourse and genre analysis, as well as information technology in the analysis and teaching of English for specific purposes. Objectives This course will introduce students to key concepts and trends in ESP so that they can draw on their own knowledge of applied linguistics and language teaching in order to teach and study how language is used in different contexts and for a variety of purposes. Specifically, it aims at helping students achieve the following objectives: - To be aware of the role of English as an international language in a variety of changing situations in international settings. - To be able to teach English in different situations and for a variety of purposes. - To make the most of the teaching-learning process to achieve greater effectiveness. - To become familiar with the tools to analyse the use of English in academic and professional situations. - To be able to design courses and materials adapted to language learners’ specific needs. - To be able to apply tools and methods in linguistics and language teaching that are relevant to ESP teaching: the development of language skills, discourse and genre analysis, course design, applications of information technology, etc.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC3 Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.)
  AC4 Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües
  AC5 Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües
  AC6 Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua
  AC7 Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic
  AC8 Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
-Ser conscient del paper de l'anglès com a llengua internacional en un món canviant i davant de noves realitats socials. AC6
BC3
CC3
CC6
-Capacitat d'adaptació a contextos internacionals i multiculturals. AC6
BC3
BC5
BC6
CC3
-Capacitat d'ensenyar l'anglès per a situacions i propòsits diferents. AC1
AC2
AC3
AC5
AC7
BC1
BC2
BC3
BC5
BC8
BC11
BC13
BC15
CC6
-Preparar el futur professor d'anglès per a optimitzar el procés d'aprenentatge i fer-lo més efectiu. AC1
AC2
AC3
AC5
AC7
AC8
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC13
BC14
BC15
CC5
CC6
-Familiaritzar-se amb l'ús de l'anglès en una varietat de contextos acadèmics i professionals. AC3
AC4
AC6
BC3
BC5
BC6
CC3
-Capacitat de dissenyar cursos i materials per a l'aprenentatge d'anglès adaptats a les necessitats específiques dels estudiants. AC1
AC2
AC3
AC4
AC7
AC8
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC8
BC13
BC14
CC2
CC4
CC6
-Conéixer aspectes de lingüística i d'ensenyament de llengües directament rellevants a l'aprenentatge d'anglès per a finalitats específiques: desenvolupament de les destreses comunicatives, anàlisi del discurs i el gènere, ús de les TIC, etc. AC1
AC2
AC4
AC5
AC8
BC5
CC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction to ESP 1.1 What is ESP?
1.2 Definitions of ESP
1.3 Approaches to ESP
1.4 Characterizing ESP courses
1.5 Classifications of ESP
2. Evolution of ESP: Approaches and Trends 2.1 Origins and evolution of ESP
2.2 Different approaches to ESP
2.3 Analysis of sample materials representing different trends
3. ESP Now: The ESP Teacher and the Learner 3.1 An Overview of ESP teaching today
3.2 The multidisciplinary nature of ESP
3.3 Current trends in ESP
3.4 Roles of the ESP teacher
3.5 The ESP learner
4. Genre Analysis 4.1 Language analysis in ESP
4.2 Basic concepts in genre analysis
4.3 Types of genres
4.4 Approaches to genre in ESP teaching.
5. Course Design: Needs Analysis and Syllabus Design 5.1 Course design: basic concerns
5.2 Needs analysis in ESP
5.3 Needs analysis and evaluation
5.4 Approaches and methods
5.5 Examples of needs analysis
5.6 Bases for syllabus design
5.7 Different approaches to ESP courses
6. ESP Teaching Practice: Skills, Methods and Materials 6.1 Skills and Methods.
6.1.1 Teaching skills in ESP
6.1.2 Using texts in ESP: Authenticity, TALO vs TAVI
6.2 Materials
6.2.1 Approach to language in ESP
6.2.2 Materials selection and Development
6.2.3 Task design
6.2.4 Analyzing samples of ESP materials
7. Information Technology in ESP 7.1 Has IT changed ESP practice?
7.2 Information Technology in ESP
7.3 Making the most of IT in ESP

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 5 15
Fòrums de discussió
2 10 12
Presentacions / exposicions
6 10 16
Treballs
1 12 13
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
8 8 16
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Cada tema incluirá al menos una actividad introductoria ("Warm-up activity") cuya finalidad será despertar el interés de los estudiantes y ayudarlos a situar un aspecto concreto dentro del diseño de un curso de ESP.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària A lo largo del curso se formularán diferentes situaciones propias de un curso de ESP que constituirán ejercicios de práctica relacionados con la temática de la asignatura y que los estudiantes tendrán que resolver satisfactoriamente.
Fòrums de discussió Se propondrán actividades dentro y fuera del aula a través de las TIC en las que los estudiantes debatirán sobre temas relacionados con la temática del curso y podrán transferir y aplicar sus conocimientos.
Presentacions / exposicions A final de curso, los estudiantes presentarán de forma oral el resultado de su trabajo sobre una situación real o simulada en la que tendrán que aplicar los conocimientos adquiridos sobre ESP.
Treballs Los estudiantes plantearán una situación real o simulada sobre el diseño de un curso de ESP y tendrán que desarrollar todas las fases del diseño del curso, reflexionando sobre cada fase, tomando decisiones y ofreciendo un resumen del producto final.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Los estudiantes se enfrentarán a la situación simulada de tener que evaluar diferentes muestras de materiales de ESP y determinar para qué tipo de alumnado o de cursos son útiles. En este análisis crítico, los estudiantes aplicarán los conocimientos teóricos adquiridos a lo largo de las diferentes sesiones.
Atenció personalitzada Las dudas de los estudiantes se podrán resolver en el aula, fuera de ella o a través del correo electrónico.

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Treballs
Descripció
Els estudiants podran fer consultes via correu electrònic i rebre assessorament sobre el desenvolupament dels treballs pràctics de l'assignatura.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària A final de curs i de forma individual, els estudiants hauran de demostrar mitjançant una prova escrita que són capaços de fer front a una situació d'ESP. Aquesta prova tindrà un pes de 30 % sobre la nota final. 30%
Fòrums de discussió L'assistència i la participació activa en els foros de discussió dins de l'aula i fora d'ella formaran part de la pràctica habitual a classe i tindran un pes de 15 % sobre la nota final 15%
Presentacions / exposicions A partir del resultat del seu treball escrit sobre un cas particular d'ESP, l'estudiant farà una presentació oral davant de la resta de participants. 20%
Treballs Tenint en compte tots els elements que intervenen en el disseny d'un curs d'ESP, els estudiants presentaran per escrit el curs que han dissenyat per una situació d'ESP concreta, així com els materials docents que utilizaran o els de la seva pròpia creació. Aquesta activitat tindrà un pes de 15 % sobre la nota final. 15%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Mitjançant una taula que contempla diferents aspectes i conceptes, els estudiants hauran de presentar la seva anàlisi crítica de tot un seguit de mostres de materials d'ESP. Aquesta activitat tindrà un pes del 20 % a la nota final. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Prova escrita final: L'estudiant haurà de demostrar que és capaç de detectar les errades més importants i els punts forts en el disseny d'un hipotètic curs d'ESP, o bé haurà de ser capaç de desenvolupar o adaptar una tasca de material d'ESP publicat per a les necessitats concretes d'un grup d'estudiants d'ESP.

Presentació oral i treball: El treball que l'estudiant realitzi per escrit i que després presenti oralment es podrà fer en grup si hi ha un nombre significatiu d'estudiants matriculats al curs. Aquest treball haurà de ser original i servirà per demostrar que efectivament l'estudiant ha assimilat els coneixements del curs.

PLAGI: Si una part d'aquest treball no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs. El plagi constitueix una seriosa ofensa acadèmica que no es tolerarà en aquest curs. S'espera que l'estudiant universitari tingui un comportament acadèmic íntegre i responsable.

Ús i tinença de dispositius de comunicació i transmissió durant les proves avaluatives (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster): A l'inici dels examens els estudiants apagaran completament els seus dispositius de comunicació (mòbil o tableta o portàtil) i el/s deixaran a la motxilla o a la taula del professor si no porten bossa o motxilla. Durant la realització de les proves està totalment prohibit tenir algun d'aquests dispositius encesos, així com contestar missatges o trucades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la inmediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Tony Dudley-Evans & Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson & A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambirdge University Press, Cambridge: UK, 1987
J. Flowerdew & M. Peacock (eds.), Research Perspectives on English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2001
P. Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
E. Alcaraz, El inglés profesional y académico, Alianza Editorial, Madrid, 2000
J. Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006

Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP.

Complementària , English for Specific Purposes, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,

Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit.

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TRADUCCIÓ ANGLESA/125232204
REDACCIÓ PROFESSIONAL EN ANGLÈS/125232207
L'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL AMB FINALITATS ESPECÍFIQUES/125232214


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/125232111
MATERIALS I TÈCNIQUES D'ENSENYAMENT D'A/LE/125232120
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE L'ANGLÈS/125232208
NOVES TECNOLOGIES A LA CLASSE DE LLENGÜES ESTRANGERES/125232216
 
Altres comentaris
Caldrà llegir els articles i capítols de llibre recomanats al programa del curs per cadascun dels temes per seguir el curs de forma efectiva.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent