DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) QUESTIONS DE SEMÀNTICA LÈXICA Código 12695235
Titulación
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Correo-e natalia.catala@urv.cat
Profesores/as
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web http://www.grelinap.net/llenguatge/
Descripción general e información relevante Aproximació als fonaments psicolingüístics i semàntics de l'adquisició de la competència lèxica

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comú
  AC1 Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès
  Recerca
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Saber relacionar les aproximacions teòriques lingüístiques i psicolingüístiques amb els processos d'ensenyament/aprenentatge d'una segona llengua AC1
BC1
BC4

Continguts
tema Subtema
Tema 1. Les paraules 1.1. Les paraules des del punt de vista de la Lingüística
1.2. Les paraules des del punt de vista de la Psicolingüística
Tema 2. Les ciències del llenguatge i l'ensenyament de llengües 2.1. El desenvolupament d'una segona llengua no és lineal
2.2. Algunes qüestions del desenvolupament de segones llengües relacionades amb les ciències del llenguatge
Tema 3. L'estructura i el processament del lèxic 3.1. Aprendre i processar paraules
3.2. L'ensenyament del lèxic d'una segona llengua

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
13 26 39
 
Atenció personalitzada
1 1 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercicis a l'aula
Atenció personalitzada Orientació i resolució de dubtes

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
Orientació i resolució de dubtes

Avaluació
  descripción Peso
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats 80%
Otros

Participació

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

AITCHISON, J. (1994): Words in The Mind. An introduction to the mental lexicon. Oxford: Blackwell.

IGOA, J.M. - SANZ, M. (eds.) (2012): Applying Language Science to Language Pedagogy: Contributions of Linguistics and Psycholinguistica to Language Teaching. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

NATION, P. (2001): Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP.

SINGLETON, D. (1999): Exploring the Second Language Mental Lexicon. Cambridge: Cambridge University Press.

Complementària

CRUSE, A.D. (2004): Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.

GÓMEZ MOLINA, J. R. (2004): "La subcompetencia léxico-semántica" y "Los contenidos léxico-semánticos", en Sánchez Lobato, J. e I. Santos (eds.): Vademécum para la formación de profesores. Enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE), Madrid, SGEL; págs. 491-510 y 789-810.

MORANTE, R. (2005): El desarrollo del conocimiento léxico en segundas lenguas. Madrid, Arco/Libros.

SAEED, J.I. (1997): Semantics. Oxford: Blackwell. 

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.