DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) QUESTIONS DE SEMÀNTICA LÈXICA Codi 12695235
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica natalia.catala@urv.cat
Professors/es
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web http://www.grelinap.net/llenguatge/
Descripció general i informació rellevant Aproximació als fonaments psicolingüístics i semàntics de l'adquisició de la competència lèxica

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Saber relacionar les aproximacions teòriques lingüístiques i psicolingüístiques amb els processos d'ensenyament/aprenentatge d'una segona llengua AC1
BC1
BC4

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Les paraules 1.1. Les paraules des del punt de vista de la Lingüística
1.2. Les paraules des del punt de vista de la Psicolingüística
Tema 2. Les ciències del llenguatge i l'ensenyament de llengües 2.1. El desenvolupament d'una segona llengua no és lineal
2.2. Algunes qüestions del desenvolupament de segones llengües relacionades amb les ciències del llenguatge
Tema 3. L'estructura i el processament del lèxic 3.1. Aprendre i processar paraules
3.2. L'ensenyament del lèxic d'una segona llengua

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
13 26 39
 
Atenció personalitzada
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercicis a l'aula
Atenció personalitzada Orientació i resolució de dubtes

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Orientació i resolució de dubtes

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats 80%
Altres

Participació

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

AITCHISON, J. (1994): Words in The Mind. An introduction to the mental lexicon. Oxford: Blackwell.

IGOA, J.M. - SANZ, M. (eds.) (2012): Applying Language Science to Language Pedagogy: Contributions of Linguistics and Psycholinguistica to Language Teaching. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.

NATION, P. (2001): Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP.

SINGLETON, D. (1999): Exploring the Second Language Mental Lexicon. Cambridge: Cambridge University Press.

Complementària

CRUSE, A.D. (2004): Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.

GÓMEZ MOLINA, J. R. (2004): "La subcompetencia léxico-semántica" y "Los contenidos léxico-semánticos", en Sánchez Lobato, J. e I. Santos (eds.): Vademécum para la formación de profesores. Enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE), Madrid, SGEL; págs. 491-510 y 789-810.

MORANTE, R. (2005): El desarrollo del conocimiento léxico en segundas lenguas. Madrid, Arco/Libros.

SAEED, J.I. (1997): Semantics. Oxford: Blackwell. 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent