Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC2 |
Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objetivos |
Competencias |
Conèixer els principals processos comunicatius de les institucions públiques. |
AC1 AC2 AC4
|
|
|
Conèixer els principals processos comunicatius dels partits polítics durant les campanyes electorals. |
AC1 AC2 AC4
|
|
|
Aplicar els coneixements adquirits a l'anàlisi de casos concrets relacionats amb la comunicació dels partits polítics i de les institucions públiques. |
|
BC2 BC3
|
|
Prendre part activa en el treball de grup i en les exposicions dels treballs a classe. |
|
BC5
|
CC3
|
tema |
Subtema |
1. La comunicació estratègica en les organitzacions polítiques. |
1.1. El triangle de la comunicació política: organitzacions polítiques, mitjans i ciutadans.
1.2. La democràcia mediàtica.
1.3. La gestió de la comunicació en contextos inestables: escàndol polític, crisi política i conflicte polític.
1.4. L'espectacle de la política. |
2. La comunicació estratègica en campanya electoral. |
2.1. La campanya electoral com a context comunicatiu.
2.2. La comunicació persuasiva.
2.3. El màrqueting electoral.
2.4. Comunicació electoral i nous mitjans. |
3. La comunicació estratègica en les institucions públiques. |
3.1. La campanya permanent.
3.2. Tècniques i estratègies per a la comunicació del missatge de les institucions públiques.
3.3. Infraestructures comunicatives de les institucions.
3.4. Efectes de la comunicació institucional. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
5 |
45 |
50 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. Explicació de les dinàmiques de treball: debats en grup, presentacions, discusions i treball individual. |
Sessió Magistral |
Exposició dels principals conceptes relacionats amb la comunicació estratègica. En concret les explicacions se centraran en les estratègies de comunicació en campanya electoral i des de les institucions. |
Treballs |
Quan s'iniciï l'assignatura, la professora proposarà un treball individual als estudiants. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
A partir d'un cas pràctic proposat per la professora, els alumnes/as han d'aplicar categories d'análisis explicades a classe. |
Presentacions / exposicions |
Presentació a l'aula de les conclusions a les que s'han arribat en les sessions de cas a l'aula. |
Atenció personalitzada |
Tutories |
|
descripción |
Les tutories es concertaran a través de l'email. |
|
|
descripción |
Peso |
Treballs |
Els estudiants hauran de presentar un treball individual. |
45% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Treball en grup realitzat en el marc de les sessions teòriques. |
45% |
Presentacions / exposicions |
Exposició a classe de les conclusions extretes en els estudis de cas. Discussió entre els grups. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Thompson, John B., El escándalo político, Barcelona: Paidós, 2001
Castelló, Enric (ed.), La mediatización del conflicto político, Barcelona: Laertes, 2012
Casero, Andreu, La construcció mediática de las crisis políticas, Madrid: Fragua, 2008
Elizalde, Luciano H, Gestión de la comunicación pública. Empresas, grupos e instituciones en el escenario público, Barcelona: Bosch, 2009
Izurieta, Roberto (Coord.), Estrategias de comunicación política para campañas y gobiernos, México: BUAP, 2009
Hendricks, John A.; Kaid, Lynda Lee (eds.), Techno Politics in Presidential Campaigning. New voices, New Technologies and New Voters, New York: Routledge, 2011
Mancer, Eva.; Pano, Ana, El discruso político en twitter, Barcelona: Divulga!, 2013
Canel, María José, Comunicación de las instituciones públicas, Madrid: Tecnos, 2007
Maarek, Philippe, Marketing político y comunicación, Barcelona: Paidós, 2009
Maarel, Philippe , Campaign communication & Political Marketing, Oxford: Wiley-Blackwell, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|