DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ESTUDIS DE CAS Codi 12815106
Ensenyament
Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
ROCA GIRONA, JORDI
Adreça electrònica jordi.roca@urv.cat
Professors/es
ROCA GIRONA, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant Presentación de las diferentes temáticas y visiones disciplinarias, experiencias de investigación y/o intervención que ilustren, complementen y diversifiquen los contenidos de las asignaturas del Master. Se invitarán académicos, investigadores y profesionales de reconocido prestigio que puedan presentar sus experiencias de intervención, de investigación básica y aplicada refereidos a los ámbitos del Master: Antropología Urbana, Migraciones e Intervención Social.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals
  AC5 Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Presentar exemples pràctics de recerca i/o intervenció relacionats amb els àmbits del Master. AC5
BC8
CC3
Invitar a especialistes de reconegut prestigi en els àmbits del Master per a compartir la seva experiència amb els/les alumnes en sessions pensades en format de seminari. AC4
BC2
CC6

Continguts
Tema Subtema
Sessió Introductòria

Presentació de les diverses sessions i invitats/des del curs.
Sessions reservaqdes a especialistes invitats.

Es tracta d'una assignatura miscel.lània que compta amb sessions reservades a diversos especialistes.
Sessió final recapitulatòria

Sessió dedicada a debatre sobre les sessions realitzades al llarg del curs.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 4 19
Seminaris
10 10 20
Debats
8 16 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
14 30 44
Treballs
10 30 40
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants.
Sessió Magistral Exposició per part dels convidats dels continguts de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Exposició dels continguts de l'assignatura mitjançant webconferència (Adobe Connect).
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
En un context virtual o semipresencial:
Treball en profunditat sobre un tema (monogràfic), ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual.
Debats Activitat de debat sobre els temes exposats.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines síncrones com el xat o la webconferència (Adobe Connect) i / o asíncrones com el fòrum del Campus Virtual (Moodle)
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ...
Treballs Treballs que realitza l'estudiant.
En un context virtual o semipresencial:
Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Treballs que realitzen per grups els estudiants a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Es preveu un mínim d'una tutoria obligatòria per alumne (presencial o virtual) per tal de guiar i assessorar el treball de l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats El debat es realitzarà a partir dels continguts exposats pels professors convidats en les sessions al llarg del curs. 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es plantegen algunes qüestions als estudiants relatives a les presentacions dels convidats i a la bibliografia específica que hagin recomanats els esmentats professors. 30%
Treballs El treball consistirà a fer una presentació crítica i conjunta i interrelacionada dels continguts presentats pels diferents professors convidats. 50%
Altres

Assistència (presencial) i participació

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Aquesta assignatura en ser miscel.lània i estructurar-se a partir de la participació de diversos professors/es convidats/des, no compta amb bibliografia de referència inicial. La bibliografia serà, en tot cas, aquella que els professors esmentein i recomanin a les seves sessions.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent