Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Extreure informació química de qualitat sobre objectes naturals i artificials mitjançant el coneixement dels processos de mesura en Química. |
| A9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| A10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesis i anàlisis), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| A11 |
Demostrar habilitats per a l'ús adequat de la instrumentació química estàndard. |
| A12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Reconèixer la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura (mètodes analítics) destinats a obtenir informació química de qualitat
| | A9 |
Conèixer i saber aplicar els mètodes quantitatius d'anàlisi de substàncies químiques
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
Conèixer els aspectes bàsics sobre la identificació d'espècies químiques, necessaris per a l'anàlisi qualitativa
| | A10 |
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
| | A11 |
Conèixer els fonaments i saber aplicar les tècniques analítiques cromatogràfiques i no cromatogràfiques de separació de substàncies químiques
Conèixer els fonaments de les principals tècniques instrumentals d'anàlisis, així com saber aplicar-les a resolució de problemes químico-analítics
| | A12 |
Conèixer i saber aplicar els mètodes quantitatius d'anàlisi de substàncies químiques
Conèixer el procés analític, les diferents etapes que ho integren i els estàndards i el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Cromatografia de gasos |
|
2. Cromatografia de líquids |
|
3. Espectroscòpia d'infraroig proper (NIR) |
|
4. Espectroscòpia de fluorescència molecular |
|
5. Sistemes d'injecció en flux |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Estudis previs |
|
1 |
4 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
45 |
9 |
54 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a les pràctiques, organització dels grups de treball i descripció de la metodologia a seguir. |
Estudis previs |
Donat un problema analític trobar a la bibliografia el mètode més adequat, entendre'l i traslladar-lo al laboratori per a resoldre un problema real. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'operacions analítiques bàsiques. Utilització de tècniques instrumentals cromatogràfiques, espectroscòpiques i automàtiques. Validació de metodologies. Tractament estadístic de les dades i interpretació dels resultats obtinguts. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral i en equip de la metodologia analítica posada a punt al laboratori. Discussió de la metodologia emprada i dels resultats obtinguts. |
Atenció personalitzada |
Tutoria grupal per orientar la posta a punt de les diferents metodologies analítiques. |
Descripció |
Presencial al laboratori/despatx.
Fòrum a través de Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avalua individualment:
- llibreta de laboratori
- realització d'operacions bàsiques de laboratori
- implicació
S'avalua per grup:
- resultats |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
S'avalua:
- Aspectes formals de la presentació.
- Coneixement dels fonaments de les tècniques i eines analítiques emprades.
- Justificació de l'estratègia analítica emprada.
- Contribució individual a l'equip.
- Discussió dels resultats.
- Autoavaluació i avaluació creuada del treball |
30 |
Proves mixtes |
|
S'avalua coneixements adquirits a les pràctiques. |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les pràctiques és obligatòria per poder superar l'assignatura. Caldrà treure una nota mínima de 3.5 en cadascuna de les tres parts (pràctiques, presentacions/exposicions i proves mixtes) per fer la mitjana de la qualificació final. A la 2ª convocatòria d'avaluació només es podrà recuperar la part corresponent a les proves mixtes doncs es tindran en compte les qualificacions de la resta d'activitats avaluatives (pràctiques de laboratori i presentacions/exposicions). Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
C.F. Poole, The essence of chromatography, Elsevier, 2003
R. Cela, R.A. Lorenzo, M.C. Casais, Técnicas de separación en química analítica, Síntesis, 2002
M.V. Dabrio et al, Cromatografía y electroforesis en columna, Springer-Verlag, 2000
Douglas A. Skoog, F. James Holler, Stanley R. Crouch, Principios de análisis instrumental, McGraw-Hill, 2008
James N. Miller, Jane C. Miller , Estadística y quimiometría para química analítica , Prentice Hall, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TÈCNIQUES ANALÍTIQUES AVANÇADES/13204103 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA GENERAL/13204003 | ESTADÍSTICA APLICADA/13204007 | QUÍMICA ANALÍTICA/13204101 | ANÀLISI INSTRUMENTAL/13204102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|