Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els principis físicoquímics fonamentals que regeixen la Química i les seves relacions amb les diferents àrees de la Química. |
| A3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| A5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| A8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| A9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| A10 |
Demostrar habilitats per al treball en el laboratori: realització de procediments químics documentats (síntesis i anàlisis), monitorització de propietats químiques, processos i/o canvis i documentació de tot el treball realitzat i gestió de riscos. |
| A12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | A3 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | A5 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | A8 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | A9 |
Conèixer la Química dels elements i compostos de les sèries "s", "p"
| | A10 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de les sèries "s", "p"
| | A12 |
Ser capaç de preparar en el laboratori compostos dels elements de les sèries "s", "p"
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Definició i objecte de la Química Inorgànica I |
|
Tema 2. Reaccions inorgàniques |
|
Tema 3. Sòlids Inorgànics. Predicció d'estructures |
|
Tema 4. Hidrògen. Hidrurs |
|
Tema 5. Gasos nobles |
|
Tema 6. Halògens. Halurs |
Seminari: Indústries relacionades amb halògens i compostos |
Tema 7. Oxigen. Òxids |
|
Tema 8. Sofre, seleni, tel·luri i poloni |
|
Tema 9. Nitrogen |
|
Tema 10. Fòsfor, arsènic, antimoni i bismut |
Seminari: Fertilitzants |
Tema 11. Carboni, silici, germani, estany i plom |
|
Tema 12. Bor, alumini, gal·li, indi i tali |
Seminari: Vidres |
Tema 13. Metalls alcalins alcalinoterris |
|
Tema 14. Pràctiques de laboratori |
14.1. Generació de clor gas
14.2. Preparació de compostos d'alumini
14.3. Preparació de compostos de silici
14.4. Preparació de compostos d'estany
14.5. Preparació de compostos de plom
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
39 |
69 |
108 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
36 |
54 |
Seminaris |
|
3 |
1 |
4 |
Pràctiques a laboratoris |
|
36 |
9 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i qüestions en grups, on es vegi la vessant més aplicada dels continguts més teòrics de l'assignatura, per la posterior presentació a l'aula. |
Seminaris |
Preparació en grup d'un dels tres seminaris proposats en els continguts de l'assignatura. Entrega d'un resum. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'una sèrie de pràctiques de laboratori de manera tutelada. Resolució de qüestions relatives a aquestes pràctiques. Aprenentatge de nocions de seguretat al laboratori químic i gestió de residus. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
Descripció |
S'ha considerat una dedicació d'atenció personalitzada a cada alumne de 3 hores al llarg de l'assignatura. Aquesta es realitzarà als despatxos 212 (Montserrat Diéguez) i 228 (Oscar Pàmies). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució i exposició de problemes per part dels alumnes a l'aula.
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 4. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 5.
La nota d'aquest bloc comptarà un 25% a la nota final de l'assignatura.
Es realitzará una prova objectiva escrita que contindrà preguntes sobre les pràctiques realitzades. |
25% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran tres proves parcials.
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 4 en cada una de les proves parcials.
|
55% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòra hi haurà un examen final de coneixements, mantenint les notes de les pràctiques i de la resolució de problemes. Cal tenir en compte que si a les pràctiques o a l'avaluació continuada no s'ha assolit la nota mínima requerida no es podrà aprovar l'assignatura en la segona convocatòria. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. Tampoc es permet l'ús de calculadora. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. ${1}i |
Bàsica |
|
Material docent elaborat pel professor, distribuït per temes, que està disponible a la plataforma Moodle de l'assignatura. D.F. Shriver, P.W. Atkins and C.H. Langford, Inorganic Chemistry, Oxford University Press, 1990 J.E. Huheey, Inorganic Chemistry: Principles of Structure and Reactivity, Harper & Row, 3a Ed., 1983 G.E. Rodgers, Química Inorgánica, McGraw Hill, 1995 D.F. Shriver, P.W. Atkins and C.H. Langford, Química Inorgánica, Reverté, 2a edició, 1998 J.E. Huheey, Química Inorgánica: principios de estructura y reactividad, Mexico Oxford University Press, 2ª edició, 1997 D. Cazorla, I. Martínez, M. Carmen Román, Experimentació en síntesi química, química inorgànica, Universitat d’Alacant, (1996) |
Complementària |
|
F.A. Cotton and G. Wilkinson, "Basic Inorganic Chemistry", 2nd Ed. Wiley, 1986
F.A. Cotton and G. Wilkinson, "Basic Inorganic Chemistry". Traducció al castellà., Limusa, 1978
A.G. Sharpe, "Inorganic Chemistry". Traducció al castellà., Reverté, 1988
T. Moeller, "Inorganic Chemistry. A Modern Introduction". Traducció al castella., Reverté, 1988
A.G. Sharpe, Inorganic Chemistry, Longman, 1981
T. Moeller, Inorganic Chemistry. A Modern Introduction, Wiley, 1982
L.Beyer, V.Fernández-Herrero, Química Inorgánica, Ed. Ariel-Ciència, Barcelona, 2000
E. Gutierrez Ríos, Química Inorgánica, Reverté, 2a Ed., 1985
J.J. Lagowski, Química Inorgánica Moderna. Traducció al castellà., Reverté, 1975
N.N. Greenwood and A. Earnshaw, The Chemistry of the Elements, Pergamon, 1984 |
Assignatures que en continuen el temari |
QUÍMICA INORGÀNICA II/13204110 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA GENERAL/13204003 | COMPLEMENTS DE QUÍMICA/13204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|