Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| A5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| A7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Conèixer els aspectes més destacats de la Bioinorgánica (paper biològic de diferents metalls), la Química Supramolecular (interaccions host-guest, captació de metalls), i els Nanocompuestos (preparació, estructura i propietats)
| | A5 |
Conèixer els aspectes més destacats de la Bioinorgánica (paper biològic de diferents metalls), la Química Supramolecular (interaccions host-guest, captació de metalls), i els Nanocompuestos (preparació, estructura i propietats)
| | A7 |
Conèixer els aspectes més destacats de la Bioinorgánica (paper biològic de diferents metalls), la Química Supramolecular (interaccions host-guest, captació de metalls), i els Nanocompuestos (preparació, estructura i propietats)
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a l'aplicació dels metalls de transició en síntesi orgànica |
Conceptes bàsics |
Tema 2. Aplicacions de compostos de Pd |
|
Tema 3. Aplicacions de compostos de Cu, Co i Zr |
|
Tema 4. Elements inorgànics en els sistemes biològics |
Conceptes bàsics |
Tema 5. Paper biològic dels elements dels grups 1 i 2 |
Biomineralització |
Tema 6. Paper biològic dels metalls de transició |
Estudi de sistemes biològics basats en Fe, Cu, Mo, Zn i Co. |
Tema 7. Toxicologia metàl·lica i aplicació de compostos metàl·lics en medicina |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
27 |
47 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius de l'assignatura - Presentació de la bibliografia - Recordatori de conceptes bàsics |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de cada tema |
Treballs |
Els alumnes desenvoluparan diferents temes per la seva presentació i avaluació |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories individuals que tindran per objectiu resoldre els dubtes que se li plantegin a l'alumne. |
descripción |
Es faran tutories individuals que tindran per objectiu resoldre els dubtes que se li plantegin a l'alumne |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
L'alumne haurà de realitzar i presentar uns temes durant el quadrimestre. |
50 |
Proves mixtes |
|
L'alumne haurà de resoldre les qüestions que es plantejaran en un examen escrit al final del quadrimestre |
50 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de l'assignatura en segona convocatòria es durà a terme de manera anàloga a la primera convocatòria. La qualificació consistirà en la mitjana de una nova prova escrita mixta que inclourà tots els temes tractats en l'assignatura (50%) i la qualificació dels treballs realitzats durant el curs (50%). Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
F. A Carey, R. J. Sundberg, Advanced Organic Chemistry, Plenum Press, 1990
J. H. Bateson and M. B. Mitchell, Organometallic reagents in organic synthesis, Academic Press, 1994
S. G. Davies, Organotransition Metal chemistry: Aplications to organic synthesis, Pergamon press, 1982
J. Sergio Casas, V. Moreno, A. Sánchez, J. L. Sánchez, J. Sordo, Química Bioinorgánica, Ed. Síntesis, Madrid, 2002
M. Vallet, J. Faus, E. García-España, J. Moratal, Introducción a la Química Bioinorgánica, Ed. Síntesis, Madrid, 2003
E. J. Baran, Química Bioinorgánica, McGraw-Hill Interamericana, Madrid, 1995
|
Material docent elaborat pel profesor, distibuït per temes, que està disponible en la plataforma Moodle de l'assignatura |
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
COMPOSTOS INORGÀNICS AVANÇATS/13204111 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|