Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Aspectos generales de la Química Inorgánica Industrial. |
|
2. Gases industriales |
|
3. Industria del nitrógeno y derivados. Producción de amoníaco y de ácido nítrico |
|
4. Industria del fósforo y derivados. Producción de ácido fosfórico. |
|
5. Fertilizantes. |
|
6. Industria del azufre y derivados. Producción de ácido sulfúrico. |
|
7. Industria de los halógenos y derivados. La industria cloro-alcalino. Producción del ácido clorhídrico. Lejías. |
|
8. Compuestos de silicio y aluminio. Fabricación de siliconas. Organosilans. Óxido de aluminio. Zeolitas. |
|
9. Fibras inorgánicas. Fibras naturales. Fibras sintéticas: fibras de vidrio, de carbono y fibras ópticas. |
|
10. Pigmentos inorgánicos. Dióxido de titanio. Pigmentos coloreados. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
11 |
22 |
33 |
Presentaciones/exposiciones |
|
0.5 |
10 |
10.5 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Es proposaran 3 qüestionaris sobre els continguts de l'assignatura per resoldre, en part a l'aula presencialment amb el professor, i en part fóra de l'aula, sempre amb l'ajut de la bibliografia. Aquests qüestionaris es treballaran al llarg de les 6 primeres setmanes de classe. Es lliurarà al professor un qüestionari cada 2 setmanes. |
Presentaciones/exposiciones |
Es realitzarà una presentació en grup la darrera setmana de classe sobre un dels temes de l'assignatura. |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Lliurament de 3 qüestionaris resolts a l'aula i fóra de l'aula amb l'ajut de la bibliografia. Cada 2 setmanes es lliurarà un dels qüestionaris durant les 6 primeres setmanes del curs. |
36 % |
Presentaciones/exposiciones |
|
Es realitzarà una presentació en grup la darrera setmana de classe sobre un dels temes de l'assignatura. |
34 % |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Es realitzarà un test a través del Moodle la darrera setmana de classe. |
30 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a la segona convocatòria es realitzarà una prova escrita tipus test amb un valor del 30 % de la nota final ja que es tindrà en compte la nota obtinguda en les activitats d'avaluació continuada realitzades durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Básica |
W. Büchner, R. Schliebs, G. Winter, K. H. Büchel, Industrial Inorganic Chemistry, VCH Weinheim, 2000
T. W. Swaddle, Inorganic Chemistry. An industrial and, Academic Press, San Diego, 1997
edited by Gunter Buxbaum, Industrial inorganic pigments, VCH, Weinheim, 1998
Alan Heaton (ed), An Introduction to industrial chemistry, Blackie Academic & Professional, London, 1996
|
|
Complementaria |
B. Elvers (eds), Ullmann's encyclopedia of industrial chemistry , VCH, Weinheim, 1996
Fabrizio Cavani (Editor), Gabriele Centi (Editor), Siglinda Perathoner (Editor), Ferruccio Trifirò (, Sustainable industrial chemistry, VCH, Weinheim, 2009
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
CIENCIA DE MATERIALES/13204119 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
QUÍMICA INORGÁNICA I/13204109 | QUÍMICA INORGÁNICA II/13204110 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|