Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Demostrar coneixement, i la seva comprensió per a l'aplicació pràctica, dels fets essencials, conceptes, principis i teories de la Química. |
| A9 |
Demostrar habilitats per identificar i resoldre problemes qualitatius i quantitatius amb un enfocament estratègic. |
| A12 |
Demostrar habilitats per als càlculs numèrics i la interpretació de les dades experimentals, amb especial èmfasi en la precisió i l'exactitud. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Saber interpretar les reaccions electródicas i els processos electroquímics d'interès tecnològic com la corrosió de metalls i les piles de combustible i acumuladors
| | A9 |
Saber interpretar les reaccions electródicas i els processos electroquímics d'interès tecnològic com la corrosió de metalls i les piles de combustible i acumuladors
| | A12 |
Saber interpretar les reaccions electródicas i els processos electroquímics d'interès tecnològic com la corrosió de metalls i les piles de combustible i acumuladors
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. CINÈTICA DE LES REACCIONS DE TRANSFERÈNCIA DE CÀRREGA |
Introducció a la interfase electritzada. Etapes dels mecanismes. Sobretensió. Tipus de sobretensió. Sobretensió de transferència de càrrega. Relació entre la intensitat i la sobretensió: equació de Butler i Volmer. Casos límits. Deducció cinètica de l'equació de Nernst.
|
2. SOBRETENSIÓ DE DIFUSIÓ. MÈTODES POLAROGRÀFICS |
Control per difusió d'una reacció electròdica: sobretensió de difusió. Capa de difusió. Intensitat límit. Mètodes de potencial imposat. Polarografia. Potencial de semiona. Corbes I-E. Aplicacions |
3. SOBRETENSIÓ DE REACCIÓ |
Control de reacció per una etapa química. Tipus de processos. Sobretensió de reacció. Control per a una reacció química homogènia. Densitat d'intensitat límit de reacció. Altres tipus de sobretensió. Sobretensió de cristal.lització. |
4. PROCESSOS ELECTROQUÍMICS D'INTERÈS |
Corrosió. Aspectes termodinàmics. Aspectes cinètics. Potencial de corrosió i corrent de corrosió. Exemples. Mètodes de protecció. Passivació. Aplicacions.
Piles i acumuladors. Rendiment. Exemples i aplicacions de piles primàries, piles de combustible i acumuladors. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
5 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició i anàlisi dels continguts de l'assignatura amb ajut de la pissarra i de presentacions de Power Point.
Ressolució tutelada de problemes i qüestions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques de laboratori de manera tutelada. Entrega d'informes i resolució de qüestions relacionades amb els continguts de les pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada al despatx del professor. |
Descripció |
Es realitzarà presencialment al despatx 205 del Departament de Química Física i Inorgànica, i de forma no presencial a través del correu-e. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
1)Proves objectives de preguntes curtes. Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l'alumne és breu.
2)Proves pràctiques Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura.
3) Presentació de treballs |
40%
30%
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la 2ª convocatòria hi haurà un exàmen de coneixements de la matèria corresponent a les proves mixtes. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
J. Igual, Material docent en la pàgina web. Àrea de Química Física, ,
J. Costa, Principios de Electroquímica, 1ª edició, 1981
A.J. Bard, L.R. Faulker, Electrochimie. Méthodes et Applications, , 1983
A. Aldaz, Electroquímica, 2ª edició, 1992
J.O.M.Bockris, A.K.N. Reddy, Electroquímica Moderna, , 1982
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|