Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Conèixer l'estructura i funció dels diversos tipus de biomolècules i macromolècules
Conèixer les característiques estructurals, la classificació i nomenclatura de les principals biomolècules i les seves principals funcions
Descriure l'organització dels éssers vius en cèl·lules, organismes, poblacions i ecosistemes, així com la seva diversitat i evolució
Distingir les característiques generals dels éssers vius i els nivells d'organització dels sistemes biològics
Valorar la importància biològica dels processos de replicació, i expressió gènica
| | A8 |
Adquirir coneixements bàsics de la biodiversitat dels diferents tipus d'organismes, des de virus a procariotes i eucariotes
Adquirir uns coneixements bàsics d'ecologia
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció |
1. Biologia: la ciència de la vida. Característiques de los éssers vius. Nivells d'organització
|
Biomolèculas |
2. Química de la vida. Estructura i funció de las biomolècules i macromolècules.
|
La cèl·lula |
3. Organització cel·lular. La cèl·lula procariota. La cèl·lula eucariota. Cicle cel·lular i mitosi en eucariotes. Reproducció sexual i meiosi
|
Gens |
4. Gens. Base cromosòmica de la herència. Estructura i replicació del DNA. Expressió gènica
|
Evolució |
5. Evolució. Origen de la vida terrestre. Paleobiologa. Diversitat de la vida. La classificació evolutiva de los organismes
|
Virus. Procariotas |
6. Virus: estructura i tipus. Los procariotes: bacteris i metanobacterials
|
Eucariotas |
7. Protistes i origen dels eucariotas. Fongs: característiques i tipus
|
Plantes |
8. Plantes: estructures i funciones. Classificació. Plantes gimnospermes i angiospermes
|
Animals |
9. Animals: estructures i funcions. Classificació. Animals invertebrats i vertebrats
|
Ecologia |
10. Ecologia. Dinàmica de las poblacions. Comunitats i les seves interaccions. Ecosistemes
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
43.5 |
72.5 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
21 |
18.9 |
39.9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació i àmbit d'estudi dels continguts de l'assignatura per part del professorat implicat. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de la biologia |
Seminaris |
Discussió de temes d'interès relacionats amb els continguts de la biologia |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament dels protocols experimentals bàsics de biologia |
Atenció personalitzada |
|
descripción |
Atenció als alumnes fora de les hores de classe, mitjançant entrevista personal i correu electrònic, a hores convingudes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Informes dels grups de treball. |
10 % |
Proves mixtes |
|
Avaluació continuada. Tres exàmens parcials al llarg del quadrimestre. Cada examen val 30%. |
90 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assistència a les pràctiques de laboratori és obligatòria. En cas de no superar l'avaluació continuada, cal anar a l'examen final. L'examen final també serveix per millorar nota. A la 2ona convocatòria hi haurà un examen final d'avaluació de l'assignatura. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i |
Bàsica |
|
Alberts B.. Introducción a la biología celular. Médica Panamericana, 2006. Barcelona. Edició 2a
Campbell, N. Biología. Panamericana, 2007. Madrid
Curtis H. Biología. Médica Panamericana, 2008. Barcelona. Edició 7a
Nelson, D. L. Lehninger principios de bioquímica. Barcelona 2005. Edició 4a
Voet, D. Fundamentos de bioquímica : la vida a nivel molecular. Médica Panamericana, 2007. Buenos Aires
Watson, J.D. Biología molecular del gen. Médica Panamericana, 2005. Madrid.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|