Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció a la Genètica. |
DNA, genoma i cromosomes. Variació genètica. Relacions genotip, medi ambient i fenotip. |
2. Patrons d’herència. Principis de Mendel. |
Monohibridisme. Dihibridisme. Herència lligada al sexe. Genètica humana: anàlisi de genealogies. |
3. Bases cromosòmiques de l’herència. |
Mitosi i meiosi. Topografia de cromosomes. Estructura dels crosomomes eucariotes. |
4. Interaccions gèniques. |
Interaccions gèniques. Penetrància i expressivitat. Prova de khi-quadrat. |
5. Lligament i recombinació. |
Lligament i recombinació. Mapes de lligament. Mapes genètics. |
6. Genètica de fongs. |
Cicle cel.lular. Mating type. Anàlisi de tètrades. Mapeig de gens. Llevat com a model genètic. |
7. Regulació de la transcripció. |
Regulació de la transcripció. Operons procariotes. Regulació de l’expressió en eucariotes. Herència epigenètica. |
8. Mutacions gèniques. Transposons. |
Mutacions gèniques. Tipus de mutants. Relació mutàgens-carcinògens. Transposons. |
9. Mutacions cromosómiques. |
Mutacions cromosómiques. Mutacions numériques: euploïdia i aneuploïdia. Mutacions estructurals dels cromosomes. |
10. Genètica de poblacions. |
Genètica de poblacions. Selecció. Polimorfisme. Genètica quantitativa. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
50 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
15 |
30 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves mixtes |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de les fonts d'informació i de les metodologies que s'empraran. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de la Genètica. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes de Genètica, sobretot de la part mendeliana i de genètica de poblacions. |
Seminaris |
Seminaris entre els alumnes i els professors sobre temes novedosos i actuals de Genètica. |
Atenció personalitzada |
S'atendrà els dubtes dels alumnes, tant en entrevistes personals com a través del correu electrònic.
S'inclou una hora a la setmana d'atenció al desptax del professor per a consultes de problemes i classes magistrals. |
descripción |
S'atendrà els dubtes dels alumnes, tant en entrevistes personals com a través del correu electrònic.
S'inclou una hora a la setmana d'atenció al desptax del professor per a consultes de problemes i classes magistrals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució de problemes i respondre a preguntes curtes, setmanal |
28% |
Proves mixtes |
|
Proves individuals de resolució de problemes |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves individuals sobre els continguts teòrics |
42% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per ser avaluat en 1a convocatòria, cal haver-se presentat a totes les proves individuals escrites presencials, encara que no hi ha nota mínima en cap d'elles. L'examen de 2a convocatòria serà una prova individual escrita que inclourà els continguits teòrics i problemes de tota l'assignatura, per l'equivalent del 80% de la nota final. Es mantindrà el 20% obtingut en l'activitat de resolució de problemes. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i |
Bàsica |
Griffiths, Anthony J.F., et al., Genética, (3ª edició, traducció de la 7ª edició en anglés), McGraw-Hill Interamericana, Madrid.
|
Entorn virtual de l'assignatura Genètica dels Graus de Biotecnologia, Enologia i Bioquímica-i-Biologia-Molecular: MOODLE, URV: http://moodle.urv.cat/ . En aquest entorn els professors deixen a disposició dels alumnes tota la informació relativa a l'assignatura:
- -Presentacions ppt dels Temes
- -Preguntes de cada Tema per resoldre a les sessions de Problemes
- -Seminaris i altres materials
- -Altres webs relacionades amb assignatura
|
Complementària |
|
Bibliografia Complementària disponible a Biblioteca Campus Sescelades:
- Klug WS, Cummings MR (1999) Conceptos de Genética. Prentice Hall Iberia
- Pierce BA (2006) Genética, un enfoque conceptual. Panamericana
- Moltó MD, Pascual L (1999) Però, què és això de la genètica ? Univ. València
- Ménsua JL (2003) Genética. Problemas y ejercicios resueltos. Pearson-Prentice Hall
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOQUÍMICA/19051011 | BIOLOGIA CEL·LULAR/19204006 | BIOLOGIA CEL·LULAR/13214006 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ESTADÍSTICA/19204004 | BIOLOGIA/19204005 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|