Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Entender y aplicar los conocimientos básicos de física, matemáticas y química a la Bioquímica y Biología Molecular |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Identificar els enllaços covalents polars i comprendre els conceptes relacionats amb els orbitals moleculars deslocalitzats (aromaticitat, etc.)
Conèixer l'estructura i la reactivitat dels grups funcionals més comuns
Conèixer la estereoquímica dels compostos orgànics i la estereoselectivitat de les reaccions
Ser capaç de relacionar els efectes estereoelectrònics amb l'estructura i la reactivitat de les molècules orgàniques
Conèixer l'estructura, funció i reactivitat dels productes naturals orgànics
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Presenta resultados de aquello que espera en el tiempo previsto.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Compuestos Orgánicos. Grupos Funcionales.
|
|
2. El enlace en los compuestos orgánicos. Enlace deslocalizado y Aromaticidad.
|
|
3. Estereoquímica
|
|
4. Acidez y basicidad
|
|
5. Determinación estructural de los compuestos orgánicos: Espectroscopia IR y RMN.
|
|
6. Mecanismos de reacción. Tipos de reacciones. |
|
7. Los compuestos carbonílicos. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión magistral |
|
34.5 |
42 |
76.5 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
20 |
40 |
60 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas mixtas |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Anàlisi i resolució de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura de forma presencial a l'aula. |
Atención personalizada |
|
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Discusió oral per part de l'alumne de problemes proposats a l'aula |
20% |
Pruebas mixtas |
|
Es realitzaran dues proves al llarg del curs sobre els diferents blocs de l'assignatura. Es requerirà una nota mínima de 4 per a cada prova per ser comptabilitzada a l'avaluació. |
80% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a la segona convocatòria es realitzarà una prova que inclourà problemes i exercicis per resoldre amb un valor de 80 %. Per al 20 % restant, es mantindrà la puntuació obtinguda en la resolució d'exercicis durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i |
Básica |
Paula Y. Bruice, Química Orgánica, 5ª Ed (2008), Perarson
Paula Y. Bruice, Fundamentos de Química Orgànica, 1ª Ed (2007), Pearson
John McMurry, Química Orgánica, 6ª Ed (2004), Thomson International
Paul M. Dewick, Essentials of Organic Chemistry. For Students of Pharmacy, Medicinal Chemistry and Biological Chemistry, 1ª Ed (2006), John Wiley & Sons
Thomas L. Lemke, Review of Organic Functional Groups. Introduction to Medicinal Organic Chemistry, 4ª Ed (2003), Lippincott Williams & Wilkins
I. David Reingold, Organic Chemistry. An Introduction Emphasizing Biological Connections, Preliminary Ed. (2002), Houghton Mifflin Company
Eduardo Primo Yúfera, Química Organica Básica y Aplicada. De la Molécula a la Industria, 1ª Ed (1996), Editorial Reverté
J. Alberto Marco, Química de los Productos Naturales, 1ª Ed (2006), Síntesis
Paloma Ballesteros García, Rosa M. Claramunt Vallespí, Dionisia Sanz del Castillo, Enrique Teso Vila, Química Orgánica Avanzada, 1ª Ed (2001), UNED
Benjamin G Davis, Antony J. Fairbanks, Carbohydrate Chemistry, 1ª Ed (2002), Oxford University Press
Shawn Doonan, Peptides and Proteins (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2002), The Royal Society of Chemistry
Shawn Doonan, Nucleic Acids (Tutorial Chemistry Texts), 1ª Ed (2004), The Royal Society of Chemistry
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|