Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
| A12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Conèixer i saber aplicar diferents mètodes de separació de proteïnes
Preparar un protocol senzill d'anàlisi de proteïnes que es pugui realitzar en una sessió de pràctiques, tenint en compte totes les parts del procés com els reactius, manipulació, gestió de residus posterior, etc…
| | A8 |
Elaborar un bon informe de laboratori
Analitzar i interpretar els resultats dels diferents experiments de separació de proteïnes
| | A12 |
Conèixer i saber aplicar diferents mètodes de separació de proteïnes
Preparar un protocol senzill d'anàlisi de proteïnes que es pugui realitzar en un sessió de pràctiques, tenint en compte totes les parts del procés com els reactius, manipulació, gestió de residus posterior, etc…
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Fraccionament subcel•lular. Ús de la tècnica de la centrifugació diferencial i anàlisi d'enzims marcadors i del grau de purificació de les fraccions obtingudes.
|
|
Determinacions enzimàtiques.
|
|
Determinació de compostos bioquímics en aliments
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Treballs |
|
0.5 |
20 |
20.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
54 |
54 |
108 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Treballs |
Elaboració d'un informe de pràctiques |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'una pràctica al laboratori |
Atenció personalitzada |
Resolució dubtes i assessorament per elaborar l'informe de pràctiques |
Descripció |
Al despatx de la coordinadora (despatx 111 del Departament de Bioquímica i Biotecnologia) amb cita prèvia via e-mail: begona.muguerza@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball pràctic: Informes dels resultats obtinguts a les pràctiques i discussió crítica dels resultats. |
35% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Assistència, participació i actitud al laboratori. |
15% |
Proves mixtes |
|
Examen final |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les pràctiques és obligatòria per superar l'assignatura. Serà necessària una puntuació de 5 punts en l'examen per superar l'assignatura. La segona convocatòria s'avaluarà igual que la primera. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
- Alemany,M. I Font, S. Prácticas de Bioquímica. Alhambra, Barcelona, 1982
- Bergmeyer,H.U. (ed). Methods of Enzymatic Analysis, 11 vol. Verlag Chemie, Weinheim 1986
- Freifelder, D. Tècnicas de bioquímica i biologia molecular. Ed. Reverté, 1981.
- Mathews, C.K., Van Holde, K.E., Bioquímica, McGrawn-Hill, Madrid, 2002
- Robyt, J.F., White, B.J., Biochemical Techniques: theory and practice. Waveland Press, Inc. Illinois, 1990
- Williams, B.L., Wilson, K. Principios y técnicas de Bioquímica experimental 5th edition, Cambridge University Press 2000 |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|