Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Conocer los principios, la instrumentación y las aplicaciones de las principales técnicas de Bioquímica y Biología Molecular |
Tipo B
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Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisi de biomolècules
Conèixer els sistemes de mesura que més contribueixen al diagnòstic i tractament de les malalties
Identificar els avantatges i les limitacions dels procediments analítics propis del laboratori clínic
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducción |
Metodología analítica
Niveles de investigación
Obtención de muestras
Normas de seguridad
Material de laboratorio
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Métodos de medida |
Diálisis
Filtración
Centrifugación
Electroforesis
Cromatografía
Espectrofotometría de absorción molecular
Espectrometría de masas
Turbidimetría, nefelometría
Enzimimmunoassaig
Radioinmunoensayo
Quimioluminiscencia
Potenciometria
Espectrometría de masas
Técnicas analíticas en biología molecular |
Aplicaciones analíticas |
Bioelemets
Iones
Aminoácidos
Péptidos
Proteínas
Enzimas
Anticuerpos
Lípidos
Carbohidratos
Ácidos nucleicos
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Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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2 |
3 |
5 |
Sesión magistral |
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7 |
10.5 |
17.5 |
Seminarios |
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8 |
12 |
20 |
Presentaciones/exposiciones |
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9 |
13.5 |
22.5 |
Atención personalizada |
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1 |
1.5 |
2.5 |
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Pruebas objetivas de tipo test |
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3 |
4.5 |
7.5 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminarios |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
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Presentaciones/exposiciones |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret (prèvia presentació escrita). |
Atención personalizada |
Temps el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
El professor atendrà i resoldrà dubtes durant o després de les classes presencials o per correu electrònic.
gemma.pujol@urv.cat |
Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Presentaciones/exposiciones |
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Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret (prèvia presentació escrita).
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40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
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El contingut de les classes magistrals s'avaluarà a través d'una prova objectiva.
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60% |
Otros |
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Caldrà treure un mínim d'un 5 en la presentació i en l'examen per a fer la mitja i aprovar l'assignatura. |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria constarà d'una prova objectiva que tindrà un pes del 50 %. Es mantindrà la nota de les Presentacions/exposicions. La nota mínima en cada avaluació serà 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. ${1}iLa realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.${1}i |
Básica |
Gonzalez de Buitrago, JM, Bioquímica Clínica, Editorial McGraw-Hill , 1998
González Sastre F, Bioquímica Clínica, Barcanova, Barcelona 1993
Fuentes X, Castiñeiras M J, Queraltó J M, Bioquímica Clínica y Patologia Molecular, Editorial Reverté, 1998
Kaplan LA, Pesce AJ , Clinical Chemistry, Theory, Analysis, and correlation, The C.V. Mosby Company , St Louis 2009
Badia, E, Enfoque ISO 9000: Normalización, Homologación, Certificación, Acreditación, Aseguramiento (ISO ) 9000, Editorial Deusto, 1998
Fuentes Arderiu, X, Guia per al control intern de la qualitat de la mesura de magnituds biològiques utilitzant materials de control, Associació Catalana de Ciències de Laboratori Clínic, Invitro veritas 2006
Todd Sanford Davidsohn, Henry’s Clinical Diagnosis and Management, Saunders, Philadelphia, 2001
, Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos. (ISO 9001:2008) , AENOR, 2008
Burtis CA, Ashwood ER, Tietz Textbook of Clinical Chemistry 2nd ed, W.B. Saunders Company , Philadelphia, 2001
Roca P, Oliver J, Rodriguez AM, Bioquimica Técnicas y métodos, Helice, 2003
|
http://www.acclc.cat/index.php http://www.aefa.es/ http://www.seqc.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ |
Complementaria |
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http://www.acclc.cat http://www.aefa.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ http://www.labtestsonline.es/
http://www.seqc.es/ |
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOQUÍMICA CLÍNICA APLICADA/13214210 | GARANTÍA Y CONTROL DE LA CALIDAD EN EL LABORATORIO CLÍNICO/13214213 |
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Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
BIOQUÍMICA CLÍNICA Y PATOLOGÍA MOLECULAR/13214116 |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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