Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
AC4 |
Utilitzar les eines bàsiques del disseny molecular |
|
AC6 |
Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC10 |
Utilitzar els programaris de química teòrica, com a instrument per correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
|
BC1 |
Integrar de forma autònoma diferents teories i models fent una síntesi personal i creativa adaptada a les pròpies necessitats professionals. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC1 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectives |
Competences |
Conèixer les teories, models i programari específic en l'àmbit de la Química Computacional. |
AC4 AC6 AC10
|
|
|
Ser capaç d'utilitzar tècniques de la Química Computacional en la investigació química. |
AC4 AC6 AC10
|
|
|
Ser capaç d'interpretar literatura bàsica i aplicacions de la Química Computacional. |
AC6
|
|
CC2
|
Saber interpretar els resultats obtinguts en l'aplicació de programari de Química Computacional a aplicacions concretes. |
AC10
|
BC3
|
|
Avaluar críticament una informació i incorporar-la a la pròpia base de coneixements. |
|
BC1 BC3
|
|
Adquirir una mentalitat oberta a les noves tecnologies i al treball multidisciplinar. |
|
BC3
|
CC1 CC2
|
Topic |
Sub-topic |
1. Programari de càlcul e interfícies d' usuari |
Visualitzadors, constructors moleculars. |
2. Mètodes clàssics vs. mètodes quàntics. |
Mecànica molecular. Mètodes ab initio. Mètodes semiempírics. Mètodes DFT. |
3. Estructura molecular i energia en fase gas. |
Superfícies d'energia potencial. Caracterització de punts estacionaris. |
4. Anàlisis de la superfície d'energia potencial |
Anàlisis vibracional. Espectroscòpia IR i Raman. Funcions termodinàmiques bàsiques. |
5. Reactivitat |
Teoria de l'estat de transició. Algoritmes i estratègies per a la localització d'estats de transició. Selectivitat. Enantioselectivitat. |
6. Càlcul de l'energia en sistemes complexes |
Efectes de solvatació. Molècules de gran tamany. Mètodes híbrids. |
7. Dinàmica molecular clàssica |
Anàlisis conformacional. Simulacions moleculars. |
8. Espectroscòpies avançades i altres propietats |
UV. CD. NMR. pK. Potencials redox. |
9. Anàlisis de resultats (I) |
Diagrames orbitals. Anàlisis de població. Orbitals naturals (NBO). Teories qualitatives. Normes de Woodward i Hoffmann. Esquemes de descomposició de l'energia d'interacció. |
10. Anàlisis de resultats (II) |
Visualització de funcions moleculars (densitat electrònica, potencial electrostàtic). Introducció a la teoria d'àtoms en Molècules (AIM). |
11. Introducció al LINUX i a la programació de scripts. |
Ordres bàsiques de Linux. Sistemes de coles. Shell scripts. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
45 |
70 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
35 |
0 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
25 |
25 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i conceptes bàsics |
Sessió Magistral |
exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
sessions pràctiques d'utilització del programari específic i utilització autònoma del programari |
Resolució de problemes, exercicis |
resolució autònoma i individualitzada d'un problema o exercici. |
Treballs |
treball/s que realitza l'estudiant de forma autònoma, individualment o en grup |
Atenció personalitzada |
temps reservat per el professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants |
|
Atenció personalitzada |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Description |
temps reservat per el professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants abans de la prova objectiva |
|
|
Description |
Weight |
Resolució de problemes, exercicis |
resolució de problemes proposats i realitzats de forma personal o en grup fora de l'aula |
20 |
Treballs |
projecte personalitzat |
30 |
Proves objectives de preguntes curtes |
preguntes curtes sobre els conceptes i continguts exposats en les classes magistrals i en les pràctiques |
50 |
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura té convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Jensen, Frank, Introduction to computational chemistry , 2006, Chichester, England [etc.] : John Wiley & Sons
Cramer, Christopher J., Essentials of computational chemistry : theories and models , 2004, West Sussex : John Wiley & Sons
Wolfram Koch, Max C. Holthausen, A chemist's guide to density functional theory, 2001, Weinheim : Wiley-VCH
Foresman, James B., Exploring chemistry with electronic structure methods, 1996, Pittsburg (PA) : Gaussian, 1996
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
MÈTODES TEÒRICS PER DETERMINAR L'ESTRUCTURA ELECTRÒNICA I MOLECULAR/13685206 | MODELITZACIÓ COMPUTACIONAL EN CATÀLISI I CIÈNCIA DE MATERIALS/13685211 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|