DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) MALALTIES DEL SISTEMA NERVIÓS Codi 14204123
Ensenyament
Grau de Medicina (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
OLIVÉ PLANA, JOSEP MARIA
DEL CASTILLO DÉJARDIN, DANIEL
Adreça electrònica jordi.gonzalez@urv.cat
danieldel.castillo@urv.cat
juan.domenech@urv.cat
rafael.mares@urv.cat
jaime.calmet@urv.cat
josepma.olive@urv.cat
jaume.vinas@urv.cat
nicolauantoni.ortiz@urv.cat
jordi.jara@urv.cat
ali.jammoul@urv.cat
marcos.escosa@urv.cat
mariacarmen.ligero@urv.cat
juan.marsal@urv.cat
Professors/es
GONZÁLEZ MENACHO, JORDI
DEL CASTILLO DÉJARDIN, DANIEL
DOMENECH CALVET, JUAN
MARÈS SEGURA, RAFAEL
CALMET GARCIA, JAIME
OLIVÉ PLANA, JOSEP MARIA
VIÑAS GAYA, JAUME
ORTÍZ CASTELLÓN, NICOLAU ANTONI
JARA LLUSÀ, JORDI
JAMMOUL ., ALI MOHAMAD
ESCOSA BAGE, MARCOS
LIGERO FERRER, MARIA CARMEN
MARSAL MOLERO, JUAN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Exploració física general i per sistemes, apropiada a l’edat del pacient, al sexe, a l’estat mental i físic, d’una manera completa i sistemàtica
 A31 Cures i tractaments en situacions agudes
Tipus B Codi Competències Transversals
 B18 Judici crític i capacitat de fer front a la incertitud i l’error en la presa de decisions
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Valorar el nivell de consciència
Explorar els parells cranials
Explorar la força i el to musculars
Explorar un malalt en coma
Explorar el cerebel
 A31 Reconèixer i orientar la terapèutica de l’accident vascular cerebral, hipertensió endocranial aguda
Reconèixer i orientar la terapèutica de la crisi convulsiva i estat postictal
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B18 Reconèixer i acceptar les pròpies limitacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducciò a la Patología Neurologica.
Introducció a al Patología Neuroquirurgica.
Cirurgía funcional.
Epilèpsia ( Bloc de 3 temas ).
Cefalea i algias facials ( Bloc de 6 temas ).
Patología vascular cerebral ( Bloc de 6 temas ).
Neurooncòlogia ( Bloc de 3 temas )
Malalties de la medula espinal ( Bloc de 2 temas ).
Malalties desmielinitzants.
Malalties dels Ganglis Basals ( Bloc de 3 temas ).
Alteracions de L.C.R.. Hidrocefalia.
Demencia. ( Bloc de 2 classes ).
NeuroCirurgia ( Bloc de 2 classes ).
Malaties del nervi periferic ( Bloc de 3 clases ).
Malaltia de la motoneurona.
Miopatias ( Bloc de 2 clases ).
Neurocirurgía ( Bloc de 2 clases ).
Traumatismes cranials ( Bloc de 2 clases )

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A31
B18
45 40 85
Pràctiques clíniques
A2
A31
B18
20 0 20
Pràctiques a laboratoris
A2
A31
B18
5 1.25 6.25
Seminaris
A2
A31
B18
3 1.25 4.25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A2
A31
B18
1 1.5 2.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es donarà una introducciò a la materia explican las caracteristicas generals
Sessió Magistral Las classes son un guiò perque el alumne poguir aprofundir amb el seu treball personal la materia impartida
Pràctiques clíniques En la pràctica clìnica l'alumne veurà la mecànica i l'art de visionar el pacient
Pràctiques a laboratoris En el laboratori d'habilitats clìnicas es treballarà sobre casos concrets amb el professorat destinat a aquesta tasca
Seminaris Sempre que sigui necesari i a criteri exclusiu del professorat podrà impartir-se algùn seminari per aclarir conceptes.
Atenció personalitzada El alumne podrà consultar dubtes de l'assignatura que siguin competencia del professorat sol.licitat previament dia i hora a la secretaria de la unitat docent.

Atenció personalitzada
Descripció
L'alumne que desitji consultar algùn aspecte relacionat amb l'assignatura i que sigui competencia del professor, sol.licitar una consulta demanant previament hora i dia a la secretaria de la unitat docent.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  

L'avaluació, serà una proba multitest, amb preguntas de una sola resposta verdadera de 5 supòsits. De cada tres preguntas falladas, resta un punt. El apte s'obtè amb el 50% de punts totals. Exemple: una proba de 60 preguntas l'apte es 30, qualsevulgui guarisme inferior a 30, obviament es no apte. El professor podrà utilitzar altres mètodes d'avaluaciò al seu criteri.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

La prova multites inclou un mínim d'un 30% de preguntes per demostrar l'assoliment d'aspectes apresos en pràctiques clíniques, seminaris i laboratoris, com son judici clínic, conducta professional i presa de decisions.


Fonts d'informació

Bàsica JJ Zarranz, NEUROLOGIA, 4 o darrera ediciò, Elsevier
, , ,

En casos puntuals es donarà al alumne altres fonts d'estudi a criteri del professorat

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
CLÍNICA I/14204127

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTRODUCCIÓ A LA CLÍNICA/14204113
ANATOMIA DEL SISTEMA NERVIÓS I ÒRGANS DELS SENTITS/14204106
FARMACOLOGIA GENERAL/14204140
 
Altres comentaris
El contingut de las clases de las malalties del sistema nerviòs podrá asser modificat a criteri exclusiu del professorat, sempre que es consideri necesari
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent