Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Fer una punció venosa
Interpretar el resultats
|
| A41 |
Conèixer les bases genètiques que li permetin comprendre la fisiopatologia
|
| A46 |
Identificar i conèixer les causes de les principals patologies i el seu diagnòstic en els següents sistemes i aparells: circulatori, respiratori, nerviós, digestiu, urinari, locomotor, endocrí i metabòlic, inmunològic, sanguini i pell i òrgans dels sentits
Identificar processos biològics específics de la dona
Conèixer els signes i símptomes de les principals malalties fins al final del creixemnt i desenvolupament
Identificar els fonaments dels transtorns psíquics
Conèixer la historia natural i com i quan intervenir en el seu pronòstic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Manejar, a nivell d’usuari, els diferents paquets informàtics i estadístics
|
| B7 |
Conèixer els procediments bàsics d’un laboratori de recerca
|
| B8 |
Conèixer i utilitzar paquets estadístics mitjançant programes informàtics
Conèixer la limitació de les proves estadístiques
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
|
Tema |
Subtema |
Introducció a les malaties complexes |
Definició de malaltia complexa
Genètica no mendeliana |
Variabilitat del genoma humà |
Tipus de variants genètiques
"Imprinting" |
Epigenètica |
Metilació del DNA
Modificació d'histones
Modificació post-transcripcional del RNA |
RNA no codificant |
Descripció del RNA no codificant
Funció del RNA no codificant |
El genoma mitocondrial |
Descripció del genoma mitocondrial
Gens del genoma mitocondrial
Malalties mitocondrials |
Bases de dades públiques "on-line": tipus de variants genètiques |
Aberracions cromosòmiques
Variants en nombre de còpies
Variants d'un sol nucleòtid (SNPs)
Insercions i delecions
Altres variants
|
Bases de dades "on line" sobre susceptibilitat genètica a les malalties |
Bases de dades generals per malalties humanes
Bases de dades específiques de malaltia |
Estudis de genoma complet |
Explicació
Tipus
Exemples
Quins resultats han aportat fins a l'actualitat |
Interaccions entre gens i ambient |
Exemples |
Malalties monogèniques versus malalties poligèniques |
Exemples de malalties monogèniques pures
Exemples de malalties que poden ser monogèniques o poligèniques
Exemples de malalties que són monogèniques en algunes famílies i poligèniques en la població general
|
Exemples de malalties causades per més d'una mutació |
Exemples de malalties amb base poligència (doble o triple efecte mutacional) |
Genètica de les malalties neoplàsiques |
Revisió de la base genètica de les malalties neoplàsiques |
Genètica de la diabetis |
Revisió de la base genètica de la diabetis |
Genètica de les malalties reumàtiques |
Revisió de la base genètica de les malalties reumàtiques |
Genètica de les dislipèmies |
Revisió de la base genètica de les dislipèmies |
Genètica de les malaties cardiovasculars |
Revisió de la base genètica de les malalties cardiovasculars |
Genètica de les malalties autoimmunes |
Revisió de la base genètica de les malalties autoimunes |
Genètica de les malalties psiquiàtriques |
Revisió de la base genètica de les malalties psiquiàtriques |
Genètica de les demàncies |
Revisió de la base genètica de les demències |
Genètica de l'esclerosi múltiple |
Revisió de la base genètica de l'esclerosi múltiple |
Genètica de la obesitat |
Revisió de la base genètica de la obesitat |
Genètica de l'alçada |
Revisió de la base genètica de l'alçada |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
11 |
33 |
44 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
8 |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
4 |
0 |
4 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
20 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |